دانشگاه باید نسبت به مشکلات حساس باشد

14:05 - 16 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۹۹۳
رئیس دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران گفت :دانشگاه باید دغدغه مند باشد و نسبت به مشکلات حساس باشد و راه حل اراده کند در راستای مسولیت اجتماعی دانشگاه باید از طریق رسانه با جامعه در ارتباط باشد. علمی که در دانشگاه تولید می شود و بودجه هایی که به آن تعلق می گیرد باید نافع نیز باشد و این کارکرد از طریق تلوزیون اینترنتی رسالت ترویج عمومی علم انجام می گیرد.

- شبکه تصویری دانشگاه تهران، امروز سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه با حضور سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و سیدمهدی شریفی مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه افتتاح شد.

در ابتدای جلسه محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران گفت:امروز شاهد افتتاح شبکه تصویری دانشگاه تهران هستیم و این اتفاق مبارک متقارن با روز دانشجو شده است و امیدواریم در راستای اهداف عزیزانی که این روز به نام آن‌ها مزین شده است با روحیه استکبار ستیزی امروز را گرامی می‌داریم و افتخار می‌کنیم به اینکه دانشگاه تهران پیشقراول استکبار ستیزی و اتفاقات بزرگی بوده است که کشور را به سمت تعالی به لحاظ مادی و معنوی پیش برده است.

وی ادامه داد:ما شاهد تحقق یکی از برنامه ها‌ی دانشگاه تهران هستیم که در کمترین زمان این اتفاق افتاد و امید است با کمک اصحاب رسانه بتوانیم به اهداف متعالی مجموعه نیز برسیم.

مقیمی گفت: در این حوزه نیازمند مجوز‌های قانونی است که گام به گام طی شده و در سامانه صدور مجوز صداو سیما بنام ساترا انجام شده است.

وی افزود:تعامل خوبی با صدا و سیما داریم و کمک‌های خوبی هم به لحاظ فنی به ما کرده اند و دانشگاه تهران در همه عرصه ها، چون نماد بودن خود را اثبات کرده در فضای امروز نیز باید موضوعات مربوط به آموزش عالی را به جامعه و عامه مردم منعکس کنند.

وی گفت:رهبری خطاب به کارگزاران اشاره داشتند که باید فعالیت‌های شما منعکس شود از این رو اعتماد سازی مرهون اطلاع رسانی دقیق است و بخشی از کار ما در ابن رسانه هم همین است رئیس جمهور در افتتاح سال تحصیلی فرمودند که دانشگاه باید حل مشکلات جامعه را درصدر اولویت‌ها قرار دهد ماهم تلاشمان این است که بتواند دانشگاه پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

وی گفت:دانشگاه تهران حلقه واسطی بین نیاز‌ها و مطالبات عامه مردم است که بتواند آن را در قالب فعالیت‌های پزوهشی قرار و در اختیار سیاست گذاران کشور برای حل مشکلات در جهت رفاه مادی و معنوی مردم قرار دهد.

وی گفت: ما در مجموعه خود تلاش خواهیم کرد متناسب با مشکلات روز فعالیت کنیم. مساءل بنیادی همچون خشکسالی توسعه فرهنگی و مساءل جاری و روز در مجلس شورای اسلامی و موضوعاتی است که کارگذاران نیاز دارند دیدگاه دانشگاه را بدانند.

مقیمی گفت:با توجه به اینکه دانشگاه تهران ۲۲۰۰ هیئت علمی دارد که ما کمتر از ظرفیت این صاحب نظران در جهت حل مشکلات جامعه استفاده کرده ایم، اما امیدواریم بتوانیم در این شبکه با تشویق این اساتید از این ظرفیت بهره ببریم.

وی گفت:ما امیدواریم با این اتفاق آشتی خوبی بین دانشگاه و عامه مردم حاصل شود و بتوانیم مشکلات مردم را در این رسانه به زبان مردم ترجمه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه بار مالی زیادی را تحمیل می‌کند باید در کنارش نیر بتواند با خروجی‌ها پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشد؛ و این رسانه تلاش خواهد کرد متناسب با سلیقه تمام اقشار خدمت رسانی کند اگرچه حتما چالش‌هایی را خواهیم داشت که با حمایت نهاد‌ها و رسانه‌ها بتوانیم تحول ویژه‌ای در خبر رسانی و آموزش عالی ایجاد و پوشش ویژه‌ای از رویداد‌های دانشگاه بدهیم.

وی در پایان گفت: از مطالبات دانشجویان نقش آفرینی است و این رسانه می‌تواند به این اهداف کمک کند.

در ادامه حجت الاسلام کرمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه با تبریک روز دانشجو به دانشگاهیان گفت:روز دانشجو مبدا تحول و انقلاب شد. انقلاب ما پویا است و هر روز یک تحول جدید ایجاد می‌شود باید مرتب در حال تغییر بود.

وی گفت:چندسال است که ما منتظر چنین اتفاقی بودیم و امروز شاهد آن هستیم که تلوزیون اینترنتی در دانشگاه است که امروز در دانشگاه افتتاح می‌شود.

وی گفت:امروزه فعالیت‌های فرهنگی با فعالیت‌های آموزشی یکی شده است و در یک جا انجام می‌شود و ما تجسم سند دانشگاه اسلامی را در این دانشگاه مشاهده می‌کنیم و نهاد رهبری در این دانشگاه نهاد بیگانه نیست و به واسطه تقسیم کار فعالیت‌ها انجام می‌گیرد که جای چنین موضوعی در دانشگاه خالی بود.

وی گفت: جای خالی این شبکه رسانه‌ای برای انعکاس وقایع دانشگاه خالی بود و امید داریم که روز به روز رشد کرده و بتواند در جهان اسلام و دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

شریفی مشاور رسانه‌ای رییس دانشگاه تهران گفت:ما بزگترین هدفمان حل مسائل جامعه از طریق ذی نفعانمان و اساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان ما که می‌توانند حضور جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: تلوزیون اینترنتی برای گرفتن پاسخ جدی از اساتید ما در حوزه مساءل جامعه و جدی کشور به آستان دانشگاه است.

وی ادامه داد: استقلال دانشگاه خود را به معنی واقعی نشان خواهد داد در شبکه تلوزیونی در تولیدات حرفه ای و نقد جدی را پذیرا هستیم برای ارتقای کیفیتی و رقابت با زبان دانش را باید به اجتماع آورد اجتماعی کردن دانش از اهداف مهم شبکه تلوزیونی ما هست.

در پایان روشندل رئیس دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران گفت :دانشگاه باید دغدغه مند باشد و نسبت به مشکلات حساس باشد و راه حل اراده کند در راستای مسولیت اجتماعی دانشگاه باید از طریق رسانه با جامعه در ارتباط باشد. علمی که در دانشگاه تولید می شود و بودجه هایی که به آن تعلق می گیرد باید نافع نیز باشد و این کارکرد از طریق تلوزیون اینترنتی رسالت ترویج عمومی علم انجام می گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *