امیدواری سهامداران به پیگیری جدی تخلفات بازار سرمایه

10:33 - 16 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۸۹۷
دستور رییس دستگاه قضا به بازرسی کل کشور برای پیگیری بیشتر و جدی‌تر اتفاقات بورس و تکلیف رییس مجلس به بورس برای حمایت از سهامداران خرد، سرمایه‌گذاران بورس را نسبت به آینده این بازار امیدوار کرده است.

- روزنامه صبح نو در بخشی از گزارش خود در رابطه با پیگیری وضعیت بورس توسط رییس مجلس و رییس دستگاه قضا نوشت: بازار سرمایه علی‌رغم وعده‌ووعید‌ها و تصمیمات گوناگون حال‌وروز خوبی ندارد؛ موضوعی که اگرچه بار‌ها واکنش مسوولان مختلف را در پی داشته، اما نه‌تن‌ها به سرانجام مطلوب نرسیده است، بلکه سرمایه‌گذاران را نسبت‌به تحولات این بازار نگران‌تر کرده است.

در روز‌های گذشته محمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم، گفت: بورس مکلف است که از سهامداران جزء حمایت کند. حالا که مردم ما با اعتمادی که مسوولان دولت قبل دعوت کردند، حق این است که این‌ها را حمایت کنیم. مصمم هستیم به سمت بورس حرکت کنیم.

با اظهارات رییس مجلس و دیگر مسوولان گویا اراده جدی‌تری برای حل مشکلات نبض اقتصاد کشور در دستورکار قرار گرفته است. در ادامه این روند، رییس دستگاه قضا نیز روز گذشته تاکید کرد که کماکان به ذهن می‌رسد و قرائن و شواهد این گونه حکایت می‌کند یک روال عادی و متعارف در بورس رقم نمی‌خورد؛ بنابراین بار دیگر رسیدگی به این موضوع را درخواست می‌کنم.

وی اضافه کرد: دستور مکتوب این موضوع به رییس سازمان بازرسی کل کشور هم ابلاغ شد، گزارش‌های قبلی خود را به‌روز کرده و این موضوع را دنبال، پیگیری و تعقیب کنید تا اگر تخلف و جرمی صورت گرفته است به‌هیچ‌وجه قابل بخشش و اغماض نیست.

پیگیری مجدد مشکلات بازار سرمایه حالا شاید شرایط جدیدی را رقم بزند. برخورد با متخلفان نه‌تن‌ها مردم را از این روند خشنود خواهد کرد، بلکه زمینه‌های تکرار اتفاقات مشابه را نیز از بین خواهد برد. دستور مجدد رییس دستگاه قضا به بازرسی کل کشور برای پیگیری بیشتر و جدی‌تر اتفاقات بورس، موضوعی است که باید مسوولان ذی‌ربط را نسبت به آن هوشیارتر کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *