وظایف دفاتر اسناد رسمی در قبال تنظیم سند

23:30 - 28 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۸۶۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- دفاتر اسناد رسمی مکلف هستند قبل از تنظیم سند رسمی انتقال عین اراضی و املاک اعم از قطعی، شرطی، هبه، معاوضه، صلح، وقف و وصیت، مطابقت مشخصات ملک و مالک (مندرج در سند مالکیت) با دفتر املاک و بازداشت نبودن ملک را از اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع آن استعلام و پس از اخذ پاسخ، با رعایت سایر مواد این آیین‌نامه مبادرت به تنظیم اسناد مذکور کرده و شماره و تاریخ پاسخ استعلام را در سند تنظیمی قید کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *