اقدامات ضد توافقم، به روابط آمریکا و اسراییل آسیب نزده است

13:50 - 27 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۸۳۴
خبرگزاری میزان - نتانیاهو مدعی شد که جنگی که در کنگره علیه برجام به راه انداخته، روابط آمریکا و اسراییل را مخدوش نکرده است!

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از جام نیوز، روزنامه هاآرتص (Haaretz) چاپ رژیم صهیونیستی نوشت:‌ "بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل گفت جنگی که وی در کنگره ایالات متحده علیه توافق هسته ای ایران به راه انداخته، منافع این رژیم را حفظ و آسیبی به روابط آنها با امریکا نزده است." اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح شد که قرار است او در ماه نوامبر با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

 

 نتانیاهو در مراسم افتتاح خط آهن میان اشکلون و بئر شبع گفت: "چهار ماه است که از تحلیلگران بسیاری می‌شنوم که کمپین ما علیه توافق هسته‌ای می‌تواند منجر به جدایی و از بین رفتن روابط ما با آمریکا شود. مشخص است که چنین چیزی اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد... می‌دانم چگونه روابط دیپلماتیک اسراییل را هدایت کنم!"

 

نتانیاهو ضمن اشاره به این مسئله که امریکا بهترین دوست رژیم صهیونیستی است، افزود که روز چهارشنبه با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا صحبت کرده و قرار است در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل در پایان این ماه با هم دیدار کنند.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این موضوع که "نمی فهمد چرا دولت مستقل اسراییل! نمی‌تواند با توافق هسته ای با کشوری که تمایلات خود را برای نابودی آنها ابراز می‌کند، بجنگد" گفت: "وظیفه خود می‌دانم که در برابر چنین خطری هشدار دهم!"

 

این روزنامه در ادامه نوشت: "نتانیاهو و اوباما در نهم نوامبر برای اولین بار بعد از یک سال باهم دیدار می کنند و فرصت خوبی برای برطرف کردن تنش‌های ناشی از توافق هسته ای میان آن دو است."

 

کاخ سفید در بیانیه چند روز قبل خود اعلام کرد که اوباما در این دیدار، با نتانیاهو علاوه بر صحبت حول اجرای توافق هسته‌ای، بر سر مقابله با "اقدامات ایران برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه!" نیز گفت‌و‌گو خواهد کرد.

 

 

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *