۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود

15:05 - 07 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۵۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال آینده ۵ هزار مگاوات پیش‌بینی‌شده بود که خوشبختانه با تلاش عزیزان توانستیم هزار مگاوات را هم به این برنامه بیفزاییم.

علی‌اکبر محرابیان در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به کسری تولید نسبت به تقاضای برق، ضرورت داشت تا برنامه‌ریزی را برای تأمین بخشی از کسری‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که طی چهار سال پیش‌بینی کرده‌ایم، افزایش ۳۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید است به‌گونه‌ای که بتوانیم ۲۰ هزار مگاوات از نیروگاه حرارتی و ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه تجدید پذیر را بهره‌برداری کنیم.

وزیر نیرو افزود: برای تابستان سال آینده ۵ هزار مگاوات پیش‌بینی‌شده بود که خوشبختانه با تلاش عزیزان توانستیم هزار مگاوات را هم به این برنامه بیفزاییم. این ۶ هزار مگاوات شامل ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر و هزار مگاوات هم برای آپگرید کردن نیروگاه‌های موجود است.

محرابیان تصریح کرد: در حال حاضر  ۴ واحد نیروگاه به بهره‌برداری رسیده که در طول ماه‌های آینده واحدها یکی پس از دیگری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تأکید کرد: امیدوارم در تأمین منابع بر اساس پیش‌بینی‌هایی که شده با کمک دولت و مجلس شاهد تزریق منابع باشیم.

وزیر نیرو در مورد تأمین اعتبار، گفت: اگر منابع داخلی کشور به خوبی سیاست گزاری شود، این اعتبارات قابل تأمین است.

افزود: نیروگاه‌های تجدید پذیر که برای تابستان پیش‌بینی کرده‌ایم انواع مختلفی ازجمله نیروگاه خورشیدی، زیست‌توده، بادی و اولین نیروگاه زمین‌گرمایی که در منطقه مشکین‌شهر است که البته امیدواریم نیروگاه زمین‌گرمایی تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *