رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امحاء بیش از ۴۴ میلیون نخ سیگار قاچاق قاچاق تقلبی و غیر استاندارد در بندرعباس

11:40 - 28 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۱۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از امحاء بیش از ۴۴ میلیون نخ سیگار قاچاق در بندرعباس خبر داد و گفت: خوشبختانه استان هرمزگان در کشف محموله‌های قاچاق و برخورد با قاچاقچیان بسیار موفق عمل کرده است.
علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با میزان از امحاء بیش از ۴۴ میلیون نخ سیگار قاچاق در بندرعباس خبر داد و گفت: به مناسبت صدور فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با پدیده شوم قاچاق و با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص، بیش از ۴۴ میلیون نخ سیگار قاچاق به ارزش تقریبی ۱۹۰ میلیارد ریال در بندرعباس امحاء و آتش زده شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه امحاء این حجم از کالای مکشوفه قاچاق در راستای اجرای آیین‌نامه مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به‌منظور جلوگیری از ورود مجدد اقلام قاچاق به بازار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بیشتر سیگار‌هایی که در این مراسم معدوم شد، سیگار‌های قاچاق تقلبی و غیر استانداری است که با سوءاستفاده از نشان‌های معروف، تولید و به کشور وارد شده است.
 
بیشتر بخوانید:
وی افزود: خوشبختانه استان هرمزگان در کشف محموله‌های قاچاق و برخورد با قاچاقچیان بسیار موفق عمل کرده است و در همین راستا رتبه ممتاز در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا، شرط پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است و به‌منظور بستر سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، باید فضای اقتصادی کشور را برای قاچاقچیان ناامن کرد و با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تمهیدات مناسب، توازن سودمندی مبادرت به قاچاق را به سمت افزایش ریسک پذیری و به ضرر قاچاقچیان برهم زد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *