صلح و سازش قریب به ۱۵ درصد پرونده‌های طلاق در سامانه تصمیم استان کرمان

17:15 - 26 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۹۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴.۵ درصد موارد ثبت شده در سامانه تصمیم در این استان منجر به سازش شده است، گفت: انتظار می‌رود که مراکز مشاور خانواده قوه قضاییه ضمن شناسایی موانع و مشکلات موجود در مسیر اجرای کار و رفع آنها، زمینه افزایش صلح و سازش در پرونده‌های طلاق را فراهم نمایند.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دومین آئین تحلیف و اعطای پروانه فعالیت مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان بیان کرد: پیام کلی ساختارسازی‌ها و تلاش‌ها برای فعالسازی مراکزی از جمله مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه این است که باید بر اساس همکاری همه عوامل ذی مدخل و به کارگیری امکانات و توانمندی‌های موجود، در حد توان از آسیب دیدگی کانون خانواده جلوگیری شود.

وی برارزیابی اقدامات انجام شده در مراکز مشاوره قوه قضاییه در بازه‌های زمانی معقول و منطقی تاکید کرد و افزود: با بررسی عملکرد این مراکز متوجه خواهیم شد تا چه میزان در ایجاد صلح و سازش بین زوجین موفق بوده ایم.

موحد، با بیان این مطلب که نقش مشاوران خانواده در رفع اختلافات بین زوجین بسیار اثرگذار است، خطاب به مشاوران خانواده اظهارداشت: انتظار می‌رود که از هیچ کوششی برای بقای خانواده‌ها و زوجینی که به مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند، دریغ نکنید، زیرا اگر مسائل حاشیه‌ای مداخله کرده و یا قصوری در راستای ارائه مشاوره به زوجین و ایجاد صلح و سازش در بین آن‌ها صورت گیرد، فاجعه آفرین خواهد بود.

وی، اظهارنظر‌ها و نظرات ارائه شده از سوی مشاوران خانواده را بسیار مهم و حساس توصیف کرد و افزود: امید است که تلاش و همت شما در توسعه صلح و سازش در بین زوجین مفید واقع شده و شاهد افزایش کاهش بخش زیادی از پرونده‌های طلاق باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به طلاق باید دردمندانه به فکر حل مشکلات بین زوجین باشیم تا در نهایت سلامت جامعه و کشور ارتقاء یابد.

موحد، تاکید کرد: تلاش مشاوران خانواده قوه قضاییه در راستای ایجاد صلح و سازش بین زوجین بسیار مهم و اثرگذار است.

در این آئین، مشاوران قوه قضاییه متن سوگندنامه حرفه‌ای مربوطه را قرائت کردند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *