رضایتمندی دانشجویان از زیست دانشجویی با تقویت عرصه‌های فرهنگی محقق می‌شود

2:33 - 29 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۷۶۷
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت:از اولویت‌های ما افزایش فضا‌های فرهنگی و تقویت این عرصه‌ها به جهت افزایش تاب آوری بر مشکلات و رضایتمندی از شرایط زیست دانشجویی است.
عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی از سال‌های بعد، گفت: نکته مهمی که باید بدان توجه کنیم این است که ابتدا باید پیش از انجام چنین اقدامی باید بودجه و اعتبارات، امکانات رفاهی، تغذیه‌ای و خوابگاهی را در نظر بگیرم با وضعیت موجود افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی و بهر مندی آن‌ها از امکانات رفاهی مناسب امکان پذیر نیست.

وی در مورد افزایش ظرفیت دانشگاه‌های دولتی گفت:اگر ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی افزایش یابد و این بار متوجه دانشگاه‌های دولتی کشور باشد باید بگوییم که با توجه به مشکلات بودجه و اعتباری که با آن مواجه هستیم دچار مشکلاتی خواهیم شد.

شیر اوژن در مورد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت:شاید در جامعه این طور فهم شده باشد که دانشجویان علوم پزشکی فعالیت‌های فرهنگی و هنری محدودی دارند، اما استقبال خوبی از سوی این دانشجویان در کانون‌های ادبی، هنری و جهادی ما و به طور کلی حرکت‌های فرهنگی در جامعه دانشجویان ما وجود دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در مورد فعالیت‌های آینده این معاونت گفت:تاکید ما بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه‌ای دانشجویان است و این نگاه وجود دارد که از همه دانشجویانی که درچارچوب قوانین و مقررات فعالیت کنند حمایت شود و هر گونه فعالیت و نگاه مثبت به حوزه‌های فرهنگی مورد توجه و تاکید ما است.

وی با تاکید این نکته که فضای فرهنگی بر همه امور اثر گذار است، گفت:از اولویت‌های ما افزایش فضا‌های فرهنگی و تقویت این عرصه‌ها به جهت افزایش تاب آوری بر مشکلات و رضایتمندی از شرایط زیست دانشجویی است.

وی در پایان با بیان اینکه د رحال حاضر بزرگترین مانع ما مشکلات بودجه و تخصیص اعتبارات است گفت:با مرتفع شدن مشکلات مالی به امید خدا دایره فعالیت‌های ما در فضای‌های حضوری و مجازی با توجه به حضور گسترده دانشجویان در فضای مجازی گسترش خواهد یافت و با بازگشایی کامل دانشگاه‌ها شاهد رونق بیشتر این فعالیت‌ها خواهیم بود.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *