وزیر نیرو: وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری به‌صورت متوسط خوب بوده است

16:26 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۵۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو گفت: در سال آبی جاری تا به امروز وضعیت بارش‌ها به‌صورت متوسط خوب بوده، اما این امر به این معنا نیست که کسری‌های ما جبران شده است لذا از مردم و کشاورزان درخواست صرفه‌جویی داریم.

- علی‌اکبر محرابیان در تشریح جلسه کمیسیون عمران اظهار داشت: سال گذشته سال بسیار سختی بود و بیش از ۳۷ درصد کاهش نزولات نسبت به متوسط ۵۰ ساله داشتیم و همچنین نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها را شاهد بودیم.

وزیر نیرو افزود: در سال آبی جاری تا به امروز وضعیت بارش‌ها به‌صورت متوسط خوب بوده، اما‌ این امر به این معنا نیست که کسری‌های ما جبران شده است لذا از مردم و کشاورزان درخواست صرفه‌جویی داریم.

وی بیان کرد: در برخی از استان‌ها نیز شرایط بارش بحرانی است لذا امیدواریم در روز‌ها و ماه‌های آینده این بارش‌ها بهبود یابد.

محرابیان گفت: امیدواریم که طی ماه‌های آینده شرایط مناسبی به وجود آید تا آب کافی برای مصارف کشاورزی، شرب، صنعت و به‌ویژه محیط‌زیست تأمین کنیم تا شاهد محیط زیستی پرطراوت در سراسر کشور باشیم.

وزیر نیرو افزود: موضوعات مهمی که در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد بررسی برنامه‌ها و پروژه‌های آبی روستایی و شهری بود.

وی تصریح کرد: برخی از شهر‌های ما در شرایط تنش آبی به سر می‌برند که برخی از این شهرها، شهر‌های بزرگی هستند لذا ما تلاش کرده‌ایم که با شروع کار دولت جدید پروژه‌هایی که در این شهر‌ها برای تأمین آب شرب وجود دارد را فعال کنیم که البته حدود قابل‌توجهی انجام شده است.

وزیر نیرو بیان کرد: مهم‌ترین برنامه ما در این دوره این است که پروژه‌های نیمه‌تمام و غیرفعال را با استفاده از منابع بودجه‌ای و احکام بودجه و به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی فعال کنیم.

محرابیان افزود: موضوع دومی که در کمیسیون عمران به آن تأکید شد و مورد حمایت کمیسیون قرار گرفت موضوع آب‌رسانی به روستا‌ها و مناطق محروم کشور بود که ما برنامه‌هایمان را در چارچوب شورای جهاد آب‌رسانی به استحضار کمیسیون رساندیم و کمیسیون هم دفاع و حمایت کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم با بسیج عمومی، متخصصین، نهاد‌های انقلاب اسلامی و پیمانکاران ذیل شرکت‌های آبفای استان‌ها بتوانیم یک کار قوی و جهادی در سراسر کشور انجام بدهیم تا در یک زمان محدود بتوانیم مشکلات شرب روستا‌ها را تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: در جلسه امروز همچنین در حوزه دیپلماسی آب نیز بحث‌هایی انجام شد که گزارش‌های خوبی دراین‌باره ارائه گردید، همچنین در موضوعاتی همچون تکمیل پروژه‌ها، تکمیل سدسازی، خطوط انتقال آب نیز گزارش‌هایی ارائه کردیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *