جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها فرصتی برای زمین خواران ایجاد می‌کند

16:28 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۴۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها فرصتی برای زمین خواران ایجاد می‌کند برای پیشگیری از این موضوع دستگاه‌ها نسبت به تثبیت اراضی تحت مالکیت خود اقدام کنند.

- موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص موضوع قانون جامع حدنگار، اظهار داشت: در راستای اجرای قانون جامع حدنگار اقداماتی از زمان اجرای این قانون در استان انجام شده و عملکرد استان در این خصوص مقبول است.

وی با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از زمین خواری اجرای دقیق قانون جامع حدنگار است افزود: جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها فرصتی برای زمین خواران ایجاد می‌کند برای پیشگیری از این موضوع دستگاه‌هایی که ادعای مالکیت نسبت به اراضی را دارند باید به صورت جدی موضوع تثبیت مالکیت آن را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در راستای اجرای قانون جامع حدنگار در حوزه صدور اسناد مالکیت بخش کشاورزی با مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه بروکراسی‌های موجود در مسیر اخذ اسناد مالکیت منجر به بی رغبتی نسبت به اخذ سند در کشاورزان می‌شود در این رابطه باید با اعمال تدابیر قانونی ضمن تسهیل صدور اسناد مالکیت بر اساس قانون برای تمام اراضی کشاورزی سند صادر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *