مرمت فوری خانه‌های کندوان از سوی میراث فرهنگی

0:00 - 26 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۴۰۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسکو خواستار مرمت فوری خانه‌های کندوان از سوی میراث فرهنگی شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان اسکو، «صادق میرزا آقازاده» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسکو به همراه رئیس اداره میراث فرهنگی اسکو از خانه های تاریخی روستای کندوان که در حال تخریب بوده و نیازمند مرمت و بازسازی می باشند بازدید نمودند.

در این دیدار میر آقازاده با رئیس شورای اسلامی و دهیار روستای کندوان، مقرر شد ظرف یک هفته آینده کلیه مالکینی که بناهای آنها نیاز به مرمت دارد با مراجعه به اداره میراث فرهنگی شهرستان اسکو و اخذ مجوز و طرح و نوع بازسازی، اقدام به مرمت و رفع خطرات احتمالی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسکو نیز با بیان اینکه عدم مرمت و تعمیر خانه های تاریخی، احتمال خطر جانی برای ساکنان و همچنین گردشگران را به شدت افزایش می دهد، دستورات لازم به اداره میراث فرهنگی شهرستان اسکو جهت همکاری با مالکان را صادر کرد.

در ادامه این بازدید پس انجام مذاکرات لازم با حضور رئیس شورای اسلامی و دهیار روستای کندوان، مقرر شد ظرف یک هفته آینده کلیه مالکینی که بناهای آنها نیاز به مرمت دارد با مراجعه به اداره میراث فرهنگی شهرستان اسکو و اخذ مجوز و طرح و نوع بازسازی، اقدام به مرمت و رفع خطرات احتمالی کنند.

در خاتمه رئیس دادگستری شهرستان اسکو نیز ضمن یادآوری قاعده «لاضرر و لاضرار فی الاسلام» مسئولیت قانونی، شرعی و اخلاقی مالکین در صورت عدم اقدام به رفع خطرات احتمالی را به ایشان گوشزد کرد.

پایان پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *