رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری از آسیب‌های مصرف مواد افیونی نباید از سازمانی به سازمان دیگر پاسکاری شود

13:44 - 22 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۶۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر نقش پیشگیری از وقوع جرم در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: مقابله و پیشگیری از آسیب‌های مصرف مواد افیونی نباید از سازمانی به سازمان دیگر پاسکاری شود و همه خودمان را مسئول تلقی کنیم.
- محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان اظهار کرد: رسیدگی به موضوع معتادان متجاهر، یکی از دستورکار‌های مهم جلسه امروز است و همه دستگاه‌های اجرایی باید به این امر توجه کافی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری سمنان گفت: اعتیاد به مواد مخدر، یکی از مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی در جوامع بشری است و تهدیدی جدی علیه سلامت جامعه به شمار می‌آید و سبب رکود اجتماعی در بسیاری از زمینه‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر از آسیب‌هایی است که شاید نتوان زمینه‌های بروز آن را به‌طور کامل در جامعه از بین برد؛ اما می‌توان ابتلا به آن را به حداقل رساند و از آسیب‌های آن کاست.

عبدالهی گفت: وجود معتاد متجاهر سبب وارد آمدن خلل به هویت اجتماعی و هویت زیستی شهر‌ها می‌شود؛ گرچه اعتیاد از دیدگاه قانون‌گذار، جرم نیست و معتاد مجرم نیست بلکه بیمار است؛ ولی بر اساس همین قانون، معتاد متجاهر مجرم و اعتیاد به تجاهر جرم است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *