آزادی ۱۸۳ زندانی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به همت خیرین و ستاد دیه خوزستان

14:14 - 22 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۵۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ستاد دیه استان با همکاری و مساعدت خیرین، توانست در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۱۸۳ نفر از محکومین مالی را از زندان آزاد و آنان را به آغوش گرم خانواده بازگرداند.
- حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد دیه استان خوزستان در نشستی با شمس مدیر عامل ستاد دیه کشور، پروین مدیر کل زندان‌های استان و نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه بیان داشت: بیش از ۱۸۳ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد، به دلیل محکومیت‌های غیراز کلاهبرداری، به واسطه ناتوانی در پرداخت بدهی‌های مربوط به دیه، نفقه، مهریه و چک بلامحل و دیون و تعهدات مالی در زندان به سر می‌برند که خوشبختانه با کمک خیرین، همت و تلاش ستاد دیه استان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ از زندان رها و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی حجم بدهی این تعداد زندانی را بیش از ۶۳۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: زندانی جرائم مالی غیرعمد در واقع خلافکار و مجرم نیستند و بدون اینکه در ارتکاب به جرم نقشی داشته باشند، متحمل ضرر و خسارت‌های مادی و معنوی بسیار شده‌اند، انتظار می‌رود کمک خیران و نیکوکاران بتواند زندگی تازه‌ای را به این زندانیان ببخشد.

رئیس هیات امنای ستاد دیه خوزستان در ادامه بیان داشت: از مردم نیکوکار و نوع‌دوست استان که همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان به ویژه مددجویان زندان پیشتاز بوده اند، از شکات، خواهان پرونده‌های مربوطه که بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال از طلب خود را بخشیدند تقدیر و این کار علاوه بر آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، رضایتمندی خداوند متعال را به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۰۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان در حال تحمل کیفر می‌باشند که نیازمند سخاوت خیرین و نیکوکاران ارجمند هم استانی هستند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *