همایش «روابط فرهنگی ایران و چین» برگزار مي‌شود

1:35 - 27 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۲۶۷
خبرگزاری میزان - چهارمین «همایش روابط فرهنگی ایران و چین» از روز 28 شهريور و با حضور صاحب‌نظراني از دو كشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار مي‌شود.
به، این همایش بر اساس تفاهم معاونت پژوهشی و آموزشي اين سازمان با آکادمی علوم اجتماعی جمهوری خلق چینی، به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت به منظور ایجاد فهم بهتر از زمینه‌های فرهنگی روابط دو کشور برگزار می‌شود.

تاکنون دوره‌های اول و سوم این همایش در پکن و به میزبانی آکادمی علوم اجتماعی و دوره دوم آن در سال 1391 در تهران به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شده است.

مقالات دوره‌های پيشين این همایش، روابط فرهنگی دو کشور را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است. برای دوره چهارم هم سیاست‌های کلان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و مقتضیات مورد درک در کمیته علمی همایش عنوان «تحولات بین‌المللی و چشم‌انداز روابط ایران و چین» در نظر گرفته شده است و بر این اساس 5 پنل حول محورهای احیای جاده ابریشم، افراط‌گرایی، هویت آسیایی، روابط بین مردمی و روابط هنری دو کشور، برای همایش در نظر گرفته شده است.

فراخوان همایش و سفارش مقالات از مدت‌ها قبل انجام شده و در این همایش حدود 20 مقاله از سوی اندیشمندان ایرانی و 6 مقاله از سوی انديشمندان چینی ارایه خواهد شد.

هیأت 8 نفره آکادمی علوم اجتماعی چین روز جمعه 27 شهریور ماه وارد تهران خواهد شد و روز دوشنبه 30 شهریور نيز تهران را به مقصد پكن ترک خواهند گفت.

در این مدت علاوه بر حضور در همایش، برنامه‌های بازدید از بنیاد ایران‌شناسی، دیدار با علي‌اكبر ولایتی و بازدید از اماکن دیدنی تهران، برای هيأت چيني در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *