تیم ایران برابر ایتالیا شکست خورد/ یک ناکامی دیگر برای شاگردان کواچ

12:20 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۲۶۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
خبرگزاری میزان - تیم ملی والیبال ایران جدال حساس خود برابر ایتالیا در جام جهانی را با شکست پشت سر گذاشت.
به گزارش گروه ورزشی ، تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در مرحله دوم رقابتهای جام جهانی ژاپن از ساعت ۱۰:۴۰ امروز چهارشنبه در شهر اوزاکا به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود ایتالیا پایان رسید. ایتالیا در این بازی به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد.

در ست نخست این بازی اسلوبودان کواچ سرمربی تیم کشورمان از سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد. در آنسوی میدان تیم ایتالیا هم با ترکیب سیمونه جیانلی، ایوان زایتسف، فیلیپو لانزا، سیمونه بوتی، متئو پیانو، خوانتورنا و ماسیمو کولاچی (لیبرو) به میدان رفت.

ایتالیا از همان امتیاز نخست ست اول سعی کرد دریافت کننده‌های ایران را تحت فشار قرار دهد. بعد از برتری ۳ بر یک این تیم، خوانتورنای کوبایی الاصل به خط سرویس زد و امتیازات متوالی کسب کرد تا وقت نخست استراحت فنی با برتری ۸ بر ۳ ایران همراه شود. ایتالیا که در دفاع روی تور نیز خوب کار می‌کرد در ادامه تلاش کرد فاصله ای که از ابتدای بازی ایجاد کرده بود را حفظ کند و در وقت دوم استراحت فنی هم ۱۶ بر ۱۱ این برتری را به ثبت رساند.

ایتالیا بازی خوب خود در دفاع روی تور را تداوم بخشید و ۱۹ بر ۱۴ پیشی گرفت که کواچ تقاضای تایم اوت کرد. دو سرویس خوب از قائمی امتیازات ۲۱ بر ۱۹ را روی تابلو ثبت کرد تا ایتالیا احساس خطر کند. با تغییر سرویس به سود حریف، ایوان زایتسف با دو سرویس عالی خود ایتالیا را ۲۴ بر ۱۹ پیش انداخت و در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۱۹ به سود ایتالیا پایان یافت.

کواچ برای ست دوم مسابقه مهدی مهدوی را به عنوان پاسور اول خود وارد زمین کرد، این در حالی بود که قائمی هم جایگزین میرزاجانپور شد. تیم ایران این ست را بهتر آغاز کرد و تیم ها پایاپایی در حال پیش رفتن بودند.

مربیان تیم ملی والیبال آمریکا که باید تیم شان فردا برابر ایران به میدان برود در سالن مسابقه حاضر هستند و دیدار ایران و ایتالیا را از نزدیک تماشا می کنند.

در امتیاز 6 بر 5 به سود ایران بلینی، سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا درخواست بازبینی مجدد کرد؛ وی معتقد بود که توپ به دست مدافعان ایران خورده و به خارج رفته که این نظر وی اشتباه بود و امتیاز 7 به ایران رسید.

در ادامه ایتالیایی ها به امتیاز 10 رسیدند و ایران در امتیاز 7 باقی ماند تا کواچ درخواست وقت استراحت کند، اما پس از آن تیم ها در امتیاز 13 به تساوی رسیدند تا این بار ایتالیا درخواست وقت استراحت کند.

تیم ایران در ست سوم هم با نتیجه 25 بر 21 مغلوب حریف شد تا نشان دهد در این بازی هم شادابی لازم را نداشت و تغییرات کواچ نیز نتوانست چاره‌ساز شود. اشتباهات فراوان در امتیازات حساس از سوی بازیکنان کشورمان این فرصت را به ایتالیا داد تا روی تجربه بالای زایسف و خوانتورنا برتری تیم خود را رقم زنند. این چهارمین باخت تیم ملی ایران در شش مسابقه بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *