آزادی ۴۴۳ زندانی با همکاری بسیج حقوقدانان/ آزادی ۵۰۰ نفر دیگر طی سه مرحله در سال جاری

13:04 - 17 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۳۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات، تفکر بسیجی و اقدام انقلابی است از آزادی ۴۴۳ زندانی با همکاری بسیج حقوقدانان خبرداد.
- نشست ستاد آزادسازی زندانیان با عنوان طرح احرار با همت بسیج حقوقدانان و سپاه نبی اکرم (ص) و با سخنرانی رئیس کل دادگستری کرمانشاه برگزار و بر ادامه نهضت آزادسازی زندانیان تأکید شد.

توسلی زاده با بیان اینکه دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است تأکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات، داشتن تفکر بسیجی و اقدام انقلابی است و با این شیوه می‌توان دشمن را از دستیابی به اهداف شوم خود ناامید کرد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که حجم زندانیان را زیبنده نظام اسلامی نمی‌دانند و باید پاسخگو بود، عنوان کرد: زندانی کردن افراد بحران‌های روحی و روانی فراوانی را بر افراد، خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند و حل این بحران از طرف خیرین جامعه می‌تواند به لطافت و آرامش جامعه کمک کند.

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج افزود: انقلابی، بسیجی و جهادی کسی است که مشکلی را از جامعه و مردم حل کند و ما برآنیم تا جایی که ممکن است با ارتباط رو در رو و دوسویه با مردم به حل مشکلات آن‌ها کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: در دو سال گذشته سالانه حدود ۸۰ هزار نفر با مسئولین قضائی استان بی واسطه دیدار کرده اند و بار‌ها تأکید کرده ایم هر کس مشکل قضائی و حقوقی داشته باشد می‌تواند با ما ملاقات کند و مسائل خود را مطرح کند.

توسلی زاده با اشاره به عملکرد، اهداف و رویکرد دستگاه قضائی استان خاطرنشان ساخت: همراه کردن تفکر قضات در جهت رعایت حال مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله رویکرد‌های دستگاه قضائی استان است. ضمن اینکه تفکر ما همواره این بوده است تمام جرائم قابل گذشت را با مصالحه حل کنیم و بیشترین استفاده را از ظرفیت‌های سازشی در حل پرونده‌های قضائی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با تقدیر از خدمات مجموعه بسیج حقوقدانان و سپاه نبی اکرم (ص) در بحث کمک به کاهش جمعیت کیفری استان اظهار داشت: بر همه روشن است، بار اصلی جنگ بر دوش سپاه بوده و در بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی و ...، این نیروی کارآمد توانسته است بسیاری از گسل‌های ناکارآمدی را پر کند و خدمات ارزنده آن‌ها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به طرح پایش زندانیان و استفاده از راهکار‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان گفت: در کنار این طرح، با همکاری بسیج حقوقدانان و در طرح احرار طی سال گذشته و شش ماهه اول امسال در ۷ مرحله نهضت آزادسازی زندانیان انجام شده که تاکنون منجر به آزادی حدود ۴۴۳ نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد شده است و بنا داریم در ادامه و در سه مرحله همزمان با هفته بسیج، سالروز شهادت سردار سلیمانی و نیز دهه مبارک فجر حدود ۵۰۰ نفر دیگر از زندانیان را آزاد و به آغوش خانواده هایشان برگردانیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *