کرمان میزبان معاون حقوقی قوه قضاییه خواهد بود

12:12 - 11 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۷۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از سفر معاون حقوقی قوه قضاییه به این استان خبر داد.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری  کرمان ضمن اعلام خبر سفر معاون حقوقی قوه قضاییه به استان کرمان اظهار کرد: حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سخنرانی در جمع قضات شهر کرمان و روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان (به صورت ویدئوکنفرانس)، شرکت در کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان از جمله برنامه‌های سفر معاون قوه قضاییه به کرمان است.

موحد در نشست برنامه‌ریزی کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان افزود: معاون حقوقی قوه قضاییه و نماینده یونیسف از مهمانان ویژه کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه نوجوانان و اطفال در کرمان هستند.

وی با اشاره به این مطلب که این کارگاه از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان با تاکید بر پناهندگان و مهاجرین خارجی با پشتیبانی و برنامه‌ریزی یونیسف و با رویکرد حمایتی از اطفال و نوجوانان اتباع بیگانه برگزار می‌شود.

موحد تصریح کرد: موضوع کارگاه نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان، بحث و آموزش قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، آشنایی با کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق کودک با محوریت کودکان مهاجر و پناهنده می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که هدف اصلی این کارگاه، آموزش قضات و تبیین خدمات حمایتی دستگاه قضایی است، گفت: نتایج حاصل از این کارگاه به صورت کامل توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه جمع بندی و ارائه خواهد شد.

موحد، با اشاره به اینکه در کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان موارد قانونی از جمله کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون مربوط به وضع پناهندگان و پروتکل مربوط، آیین نامه پناهندگان مصوب ۱۳۴۲، آیین نامه اجرایی ماده آیین نامه اجرایی ماده (۱۸۰) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و آئین نامه اجرایی ماده ۶ آن و آیین نامه سازمان زندان‌ها مصوب ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: کارگاه نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان با تاکید بر، پناهندگان و مهاجرین خارجی از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ابان در کرمان برگزار می‌شود.
 
قویدل افزود: این کارگاه با حضور ۲۰ نفر از قضات دادگاه اطفال و نوجوانان، قضات دادگاه خانواده، قضات دادگاه تجدیدنظر و قضات دادسرا و ۵ نفر از مدیران استانی برگزار می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *