تکمیل 80 درصد پارک‌های فرهنگی دفاع مقدس ‌استان‌ها تا سال ۹۶

1:20 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۰۴۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در سازمان مهندسی و امور یادمان دفاع مقدس مقرر شده تا سال ۹۶، ۸۰ درصد از پارک‌های فرهنگی دفاع مقدس در استان‌ها تکمیل شود.
۸۰ درصد پارک‌های فرهنگی دفاع مقدس ‌استان‌ها تا سال ۹۶ تکمیل می‌شود

به گزارش ، سردار محمد‌حسین نامی در جریان نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اصفهان، با بیان اینکه اصفهان در دوران دفاع مقدس به‌خوبی درخشید، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی در جنگ‌هایی که صورت می‌گرفت ‌از خاک ایران جدا می‌شد اما در طول 8 سال دفاع مقدس ‌دشمن با تمام توان خود و شبکه صهیونیست به ایران حمله کرد، درحالی که حتی یک‌وجب از خاک این سرزمین جدا نشده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد زیرا مانعی برای رسیدن صهیونیست به اهداف شوم خود شد، افزود: در دوران دفاع مقدس، تعداد رزمندگانی که از استان اصفهان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند،  بسیار چشم‌گیر بود و این اتفاق و حضور برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.

وی با بیان اینکه باید برای بهره‌برداری از فرهنگ دفاع مقدس اقدامات موثر‌تری انجام شود، تصریح کرد: وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طراحی و برنامه‌ریزی، هدایت و حمایت از طرح‌ها است که باید تلاش کنیم ‌ارتقای فرهنگ دفاع مقدس توسط همه گروه‌ها و سازمان‌ها انجام شود.

سردار نامی با بیان اینکه بیش از 46 یادمان در جنوب و غرب کشور وجود دارد که سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر از آن‌ها بازدید کردند، گفت: 8 درصد از بازدید کنندگان این مناطق گردشگران و توریست‌های اروپائی و آمریکائی بودند و 70 درصد از جوانان 15 تا 30 سال از این مناطق بازدید کردند.

وی با اشاره به 7‌سازمان تازه تأسیس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سازمان زنان دفاع مقدس، سازمان روحا‌نیت دفاع مقدس، پیشکسوتان دفاع مقدس، اسناد دفاع مقدس، سازمان مهندسی و امور یادمان‌های دفاع مقدس و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در سازمان مهندسی و امور یادمان دفاع مقدس مقرر شده تا سال 96، 80 درصد از پارک‌های فرهنگی دفاع مقدس در استان‌ها تکمیل شود، اظهار داشت: هم‌چنین در سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس قرار است خاطران رزمندگان ثبت و ضبط و ترجمه ‌و به کشورهای اسلامی منطقه و جهان ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت آموزش‌های لازم قبل از دبستان و در دبستان و دبیرستان ارائه شود، گفت: باید برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت برنامه‌ریزی ‌و هم‌چنین نهضت خاطره‌گوئی فعال شود.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *