آلمان از قطع کمک های مالی کشورهای بدون پناهجو استقبال کرد/پلیس مجارستان 60 پناهجو را بازداشت کرد

16:30 - 24 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۹۶۰
خبرگزاری میزان – دولت آلمان روز سه شنبه اعلام کرد که بدلیل نپذیرفتن برخی کشورهای شرق اروپا در تصویب طرح توزیع پناهجویان، از کاهش میزان اعطای بودجه اتحادیه اروپا به این کشورها برای برای تحت فشار قرار دادن آنها استقبال می کند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری "بیزنس اینسایدر"، توماس دی مایزیر، وزیر کشور آلمان، در گفت وگو با شبکه "زد دی اف" گفت: وضعیت مذاکرات به گونه ای است که با کشورهای مخالف پذیرش پناهجو برخوردی قاطع صورت نمی گیرد. این کشورها اغلب اعضایی از اتحادیه هستند که بودجه های کلانی را از اتحادیه اروپا دریافت می کنند.

وی در ادامه افزود: ژان کلود یونکر، رئيس کمیسیون اروپا، پیشنهاد کرده است که بودجه کشورهای مخالف تصویب طرح توزیع پناهجویان را کاهش دهیم و آلمان نیز با این پیشنهاد موافق است.
این اظهارات پس از بسته شدن مرزهای صربستان و مجارستان به روی پناهجویان زده شد.

در جلسه بحران وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل در روز دوشنبه، کشورهای مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی و رومانی مخالفت خود را با طرح توزیع پناهجویان اعلام کرده بودند.

در همین حال به دنبال بسته شدن مرزهای مجارستان به روی هزاران تن از پناهجویان از کشورهای عراق، سوریه و افغانستان شماری از این پناهجویان دست به اعتصاب غذا زده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که نیروهای پلیس و مرزبانی مجارستان ضمن درگیر شدن با مهاجرانی که از مرز صربستان تصمیم به ورود به خاک آن کشور را گرفته بودند، 60 پناهجو را بازداشت کردند.

مناطق مرزی مجارستان و صربستان به دلیل شرایط موجود و موج پناهجویانی که خواستار ورود به خاک مجارستان هستند، حالت فوق العاده برقرار شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *