همایش وحدت اسلامی در حوزه علمیه جامعه العروه الوثقی لاهور برگزار شد

13:26 - 06 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۵۴۹
همایش وحدت اسلامی در آستانه میلاد مسعود پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) همچنین به مناسبت هفته وحدت در حوزه علمیه جامعه العروه الوثقی لاهور با عنوان «رحمهٔ للعالمین رحماء بینهم» برگزار شد.
-  همایش وحدت اسلامی در آستانه‌ میلاد مسعود پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام و همچنین به مناسبت هفته وحدت در حوزه علمیه جامعه العروه الوثقی لاهور با عنوان «رحمۀ للعالمین رحماء بینهم» برگزار شد.
 
در این همایش علماء، فضلا و نخبگان کشور پاکستان از اقصی نقاط این کشور شرکت کردند، از جمله:

محمدرضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور
سناتور سراج الحق رئیس جماعت اسلامی پاکستان
علامه دکتر راغب نعیمی رئیس جامعه نعیمی
سید ضیاء الله شاه بخاری رئیس حزب متحد اهل حدیث پاکستان
دکتر قبله ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان
سید چراغ الدین شاه رئیس جامعه سراجیه شهر راولپندی
مولانا عبد الخبیر آزاد (رئیس کمیته‌ی رویت هلال)
علامه امین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان

در این کنفرانس شرکاء بر لزوم وحدت، همبستگی و انسجام امت اسلامی تاکید کردند.

علامه سید جواد نقوی رئیس جامعه العروه الوثقی لاهور پاکستان در این همایش بر ضرورت توجه جدی به موضوع وحدت امت اسلام تاکید کرد و گفت: وحدت امت تنها یک شعار یا علامت نیست بلکه دستور آن در قرآن به صورت روشن بیان شده است. امت سازی اولین هدفی است که از طریق آن همه اهداف دین محقق خواهد شد.
 
وی تشکیل امت اسلام را پیش زمینه رسیدن به اهداف دین عنوان کرد و افزود: بدون در نظر گرفتن تربیت اسلامی و سعه صدر، جامعه نمی‌تواند در مسیر وحدت حرکت کند.

محمدرضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور با بیان ابتکار مهم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در اعلام هفته وحدت گفت: امام خمینی (ره) به عنوان یک عالم دین و اندیشمند جهان اسلام بیماری بزرگ امت اسلام را در عدم اتحاد و انسجام امت اسلام تشخیص دادند. آیت الله خامنه‌ای جانشین شایسته امام خمینی (ره) با همان قدرت و انرژی، موضوع اتحاد میان امت اسلام را با دقت دنبال می‌کنند.

علامه امین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان اظهار داشت که جامعه‌ای که در آن به جای عقلانیت، عواطف و جذبات غلبه کند این جامعه نمی‌تواند ارتقا پیدا کند، دین عقل را دعوت نموده است و همه تعلیمات قرآن مطابق با عقول بنا نهاده شده است.

سناتور سراج الحق رئیس جماعت اسلامی پاکستان بیان کرد همان کاری که رهبران نژادپرستان کرده‌اند در حقیقت علمای ما نیز همان کاری را انجام داده‌اند چرا که این‌ها دینداران را تقسیم کردند. در دانشگاه‌ها تمام مذاهب درس می‌خوانند، ولی درمدارس دینی ما چرا مذاهب گوناگون نمی‌توانند درس بخوانند. ما با ستمگران دعوای مذهبی نداریم بلکه دعوای اصلی ما بر سر نظام است. تا زمانی که ما با اتحاد مان قوی نشویم دشمنان ما بر ما مسلط خواهند بود.

سید ضیاء الله شاه بخاری رئیس حزب متحد اهل حدیث پاکستان گغت که این‌ها مکاتب وفرق نیستند بلکه این‌ها مکاتب فکر هستند. آن‌هایی که نماز می‌خوانند ومناسک حج بیت الله انجام می‌دهند و ذبیحه‌های ما را می‌خورند این‌ها از ما هستند.

دکتر قبله ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان اظهار کرد که من خودم از علامه عارف حسین الحسینی شنیدم «میان شیعه و سنی انسجام و هم زیستی مسالمت آمیز سنت علوی است».
 

برچسب ها: وحدت هفته وحدت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *