رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایجاد نیم فاصله در ورد

9:10 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۹۴۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان - نیم فاصله کاربردهای زیادی برای نگارش در زبان فارسی دارد.در این آموزش به چگونگی استفاده از آن می پردازیم.
ایجاد نیم فاصله در ورد
به گزارش گروه فضای مجازی ، نیم فاصله کاربردهای زیادی برای نگارش در زبان فارسی دارد، بطور مثال به سه نگارش از "می‌شود” دقت کنید. کدام‌یک از نظر زیبایی و نگارش صحیح‌تر است؟ "میشود” ، "می شود” ، "می‌شود..

واضح است که نگارش آخر به دلیل وجود نیم‌فاصله بین حروف ی و ش صحیح می‌باشد. قبلا در مقاله "وبلاگ نویس‌ها، زیباتر بنویسید!" برنامه " traylayout" را برای ایجاد نیم فاصله برای افرادی که بصورت پیش فرض این امکان را روی نرم افزار word ندارند معرفی کرده بودیم.
روش دیگر برای ایجاد تنظیمات نیم‌فاصله به این صورت است:
در برنامه Word، به منوی Insert رفته و گزینه Symbol را انتخاب نمایید. در پایین پنچره باز شده قسمتی به نام Character Code وجود دارد که برای جستجوی کاراکترها از طریق کد اسکی آنها می‌باشد. برای پیدا کردن نیم‌فاصله از بین‌همه کد کافی‌است که در این قسمت 200c را وارد کنید. حال بر روی دکمه Shortcut Key کلیک کنید. در پنجره جدیدی که باز می‌شود در قسمت Press new shortcut key کلیدهای Ctrl و بعد Space را همزمان بزنید(یا ترکیب دیگری از کلید‌ها). حال برای اتمام کار و تایید دکمه Assign را بزنید. از این به بعد شما برای نگارش نیم‌فاصله در متون فارسی بطور صحیح کافیست کلیدهای Ctrl + Spce را بزنید.

/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


بهزاد
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
سلام، از مطلب خوبتون متشکرم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *