روابط ایران و ترکمنستان در سطح بالایی است

18:59 - 04 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۱۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: روابط ایران و ترکمنستان در سطح بالایی است همچنین در ۳۰ سال پس از استقلال ترکمنستان، روابط گسترش یافته است.

- رشید مردوف در نشست افتتاحیه شانزدهیمن اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان گفت: در این اجلاس به مسائل مهم دو کشور از جمله انرژی، حمل و نقل و بازرگانی خواهیم پرداخت و می‌توانیم از طریق این پیشرفت به سطح جدیدی از روابط دست پیدا کنیم.

معاون رئیس کابینه ترکمنستان گفت: روابط ایران و ترکمنستان در سطح بالایی است همچنین در ۳۰ سال پس از استقلال ترکمنستان، روابط گسترش یافته است.

وی افزود: ما در قالب هیئت ۲۰ نفره به تهران آمده ایم و در این هیئت نمایندگان بخش‌های بازرگانی، بانک، انرژی، گاز، برق و حمل و نقل با همتایان خود در ایران دیدار خواهند کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان تاکید کرد: روسای کمیته‌های کارشناسی گزارش اقدامات خود را به ما می‌دهند تا از نتایج آن‌ها مطلع شویم.

مردوف گفت: در مذاکرات امروز بخش‌های گاز، حمل و نقل، تجارت و برق پیگیری می‌شود مذاکرات فردا بخش‌های آموزش، تکنولوژی و صنعت مطرح خواهد شد.

وی افزود: امکانات و پتانسیل‌های ایران در حوزه‌های آموزشی و تکنولوژی خوب است که امیدواریم از آن‌ها بهره‌مند شویم.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در بخش‌های مختلف ترانزیتی بازرگانی و انرژی برق و گاز پیشرفت‌هایی حاصل شود.

انتهاي پيام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *