شرکت بیش از 4 میلیون دانش‌آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

17:56 - 23 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۶۵۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف ما برای المپیاد درون مدرسه ای امسال ظرفیت در پذیرش 4 میلیون دانش‌آموز است که پیش‌بینی می‌شود بیش از این تعداد شرکت کنند.

به گزارش ، مهرزاد حمیدی در مورد توسعه سمن‌ها در مدارس اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش مبتنی بر مشارکت است.

وی با بیان این مطلب که آمادگی کامل برای استفاده از سمن‌ها را داریم اما صلاحدید حرفه‌ای آنها باید در آموزش و پرورش به تایید برسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه المپیاد درون مدرسه‌ای از مهرماه ادامه می‌یابد یا خیر گفت: یک ماه و نیم پیش المپیاد درون مدرسه‌ای با دستورالعمل مقام وزارت به استان‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در راستای تغییرات و آسیب شناسی المپیاد درون مدرسه‌ای امسال برای 4 میلیون دانش‌آموز اجرا می‌شود، اذعان کرد: در المپیاد درون مدرسه‌ای امسال مهارت‌های لازم برای دانش‌آموزانی که از مهارت ساده برخوردار هستند جای داده شده است و قهرمان کلاس در مدارس اجرایی می‌شود.

حمیدی با تاکید بر اینکه هدف ما تقویت درس تربیت بدنی در تمامی مدارس است، تصریح کرد: بر اساس شاخص‌ها در 15 سال گذشته حدود 19 میلیون دانش‌آموز داشتیم که 20 هزار نیروی تربیت بدنی برای آموزش آنها وجود داشت. اما طی سال‌های اخیر که حدود 13 میلیون دانش‌آموز داشتیم 33 معلم تربیت بدنی و 2 هزار همکار مربی تربیت بدنی داریم که در مجموع 35 هزار نیرو وجود دارد که از نظر تحصیلات نیز با 20 هزار نیروی 15 سال گذشته قابل قیاس نیست از این نظر نیز آموزش و پرورش ارتقا یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امروزه برای کلاس‌های تا پایه نهم محتوای درسی داریم و برنامه درسی برای هر کلاس تدوین شده است و راهنمای معلم برای هر کلاس وجود دارد و طبق اصل 233 سازمان مدیریت برای ایجاد فضاهای ورزشی مناسب و استاندارد امیدواریم بتوانیم نسبت به گذشته کمیت و کیفیت فضاهای ورزشی را ارتقا دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: در سنوات گذشته هر وقت درس‌هایی مانند ریاضی ساعت کم می آوردند از درس تربیت بدنی می گرفتند اما سال گذشته همزمان با اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای علاوه بر ارتقا و منزلت درس تربیت بدنی حتی برخی از کلاس ها را تحت الشعاع قرار می داد که امسال طبق دستورالعملی به تمام مدارس ارسال کرده ایم هیچ المپیاد ورزشی درون مدرسه ای نباید مخل هیچ درسی حتی درس تربیت بدنی باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *