فضای سبز قم با آب شرب آبیاری می‌شود

18:30 - 23 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۶۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: دولت یک سال به سه وزارت خانه کشور، نیرو و جهاد کشاورزی فرصت داده تا اقدامات و برنامه‌ریزی لازم را برای جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب انجام دهند.
به گزارش ، عبدالحمید توکلی بینا در دیدار با معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه اساسی‌ترین مسئله ما در شهر قم فضای سبز است، اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های مکرر ما در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب، از سوی مردم، رسانه و مسئولان تحت فشار قرار گرفته‌ایم که چرا با وجود این تأکیدات، آب زیادی در فضای سبز شهری به هدر می‌رود.

وی جداسازی شبکه آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز را آخرین مصوبه شورای عالی آب کشور اعلام و اضافه کرد: در این مصوبه برای تفکیک شبکه آب شرب از فضای سبز شهری یک سال زمان در نظر گرفته شده که البته در این مصوبه برای وزارت کشور، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی تکالیفی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در دوره قبلی شهرداری قم حرکت‌های خوبی در زمینه جداسازی انجام شد، تصریح کرد: تیم جدید شهرداری تجربه بسیار خوبی در خصوص جداسازی شبکه آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز در اصفهان دارد که امیدواریم این تجربیات در قم نیز تاثیرات خوبی به دنبال داشته باشد.

توکلی‌بینا با اشاره به لزوم تشکیل یک دپارتمان ویژه در شهرداری برای مدیریت متمرکز شبکه فضای سبز و استفاده از سامانه های کنترل هوشمند ابراز داشت: عدم مدیریت متمرکز در این مسئله سبب استحاله سیاست‌های ابلاغی در بخش‌های پایین‌دست سازمان می‌شود.

تاکید معاون شهردار قم بر مصرف بهینه آب در فضای سبز شهری
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز در این دیدار پرهیز از بخشی نگری در مسئله مهم آب را مهم ارزیابی و بر ضرورت همکاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری در بحث جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه آب شهری تأکید کرد.

وی مصرف بهینه آب را در فضای سبز شهری یک اصل دانست و گفت: با مدیریت مصرف می‌توان از آبی که در اختیار داریم به بهترین نحو ممکن در فضای سبز استفاده کنیم.

سیدامیر سامع به اهمیت وجود فضای سبز در شهر اشاره کرد و با بیان اینکه انتظار ما از فضای سبز در شهر قم باید متناسب با این شهری کویری باشد، اظهار داشت: با همکاری متقابل شرکت آب و فاضلاب و شهرداری می‌توانیم انتظارات را برآورده و فضای مناسبی در شهر ایجاد کنیم.

وی فضای سبز شهر قم را پایین‌تر از استانداردها دانست و تأکید کرد: اگر شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای منابع آب لازم را در اختیار ما قرار دهد و ما نیز مصارف را با حساسیت و به صورت دقیق و فنی مدیریت و از هدر رفت جلوگیری کنیم می‌توانیم در ایجاد فضای سبز مناسب گام برداریم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم همچنین با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درزمینه استفاده صحیح از آب، اضافه کرد: آماده همکاری و اقدامات مشترک با شرکت آب و فاضلاب در حوزه تبلیغات شهری هستیم تا بتوانیم هر چه بیشتر مردم را با اهمیت و ضرورت مدیریت صحیح مصرف آشنا کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *