با استفاده از ظرفیت صلح و سازش مراجعه به دادگستری‌ها را کاهش دهید

15:34 - 24 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۸۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ایده آل ما آن است که مردم کمترین مراجعه به دادگستری داشته باشند گفت: یکی از راه‌های حصول این مهم استفاده از ظرفیت‌های زیاد صلح و سازش در این حوزه است، چرا که این شهرستان دارای یکی از ظرفیت‌های عظیم مردمی در بحث مصالحه است.
- توسلی زاده در ادامه بازدید از حوزه‌های قضائی استان کرمانشاه از حوزه قضایی گیلانغرب بازدید و  ضمن افتتاح ساختمان دادگستری  این شهرستان به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه قضایی پرداخت.

وی در دیدار با امام جمعه این شهرستان خواستار حمایت ائمه  جمعه از مجموعه قضایی شهرستان گیلانغرب شد و گفت: ائمه به دلیل ارتباط با مردم می توانند ما را در جریان مسائل شهرستان قرار دهند و با ورود به موقع از شکل گیری مشکل بیشتر جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: معتقدیم مشکلات هر چند کوچک باید مدیریت شوند تا به معضلات بیشتر و بزرگتری تبدیل نشوند.

وی دستگاه قضایی قوی، پیشرفته و فساد ستیز را از شاخصه های مد نظر عنوان کرد و گفت: برآنیم و تلاش خواهیم کرد دادگستری ها را به این مرحله از پیشرفت برسانیم به گونه ای که مردم احساس آرامش و امنیت کامل کنند.
 
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان همکاران این مجموعه قضایی گفت: خوشحالم بعد از مشکلاتی که از وقوع زلزله برای این شهرستان حادث شد اکنون این مشکلات مرتفع شده و مجموعه می‌تواند بیش از پیش به مردم خدمت رسانی کند.

وی افزود: آنچه در این حوزه به چشم می‌خورد، وجود یک مجموعه همدل و همراه است که انگیزه خدمت به مردم را دارند. مردمی که برای ما از اهمیت زیادی برخوردارند و وظیفه داریم خدمتگزار آن‌ها باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: امروز دادگستری استان کرمانشاه به عنوان یک دادگستری برنامه محور و با اندیشه در سطح کشور مطرح است و در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش موجودی، کاهش جمعیت کیفری، مردم داری و تسریع در کار مردم، صلح و سازش و مواردی از این دست موفق عمل کرده است.

 توسلی زاده افزود: ایده آل ما آن است که مردم کمترین مراجعه به دادگستری داشته باشند و یکی از راه‌های حصول این مهم استفاده از ظرفیت‌های زیاد صلح و سازش در این حوزه است، چرا که این شهرستان دارای یکی از ظرفیت‌های عظیم مردمی در بحث مصالحه است.

وی افزود: در کنار مردم معتقدیم باید همکاران ما نیز آرامش داشته باشند تا با بیشترین بازدهی به خدمت رسانی مشغول شوند و یک مدیر باید تمام مسائل را مدیریت کند و اجازه بروز هیچ مشکلی را ندهد.

در ادامه صفری رئیس دادگستری شهرستان گیلانغرب ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری شهرستان؛ حرکت این حوزه قضایی را رو به رشد و پیشرفت ارزیابی کرد و ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی در این شهرستان کمتر از ۱۴ روز است که بیش از ۲۵ درصد کاهش زمان رسیدگی داشته ایم.

وی میزان ابلاغ الکترونیک را ۱۰۰ درصد دانست و گفت: خوشبختانه در ابلاغ الکترونیک رتبه اول را در استان کرمانشاه داریم.

صفری از دیگر نکات قابل توجه در این حوزه قضایی را استفاده از ظرفیت صلح و سازش دانست و گفت: در شش ماهه اول سال بیش از ۴۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

گفتنی است در این دیدار امام جمعه شهرستان گیلانغرب ضمن تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری کرمانشاه و هیئت همراه برخی مشکلات این حوزه را عنوان کرد و خواستار رسیدگی شد همچنین از اقدام های قاطعانه مجموعه قضایی شهرستان برای حل برخی از مشکلات تشکر کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *