ورمزیار: بُردن کُره سخت است، اما دور از دسترس نیست/ هنوز تحت تأثیر سیستم زمان کی‌روش هستیم

8:45 - 20 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۸۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی گفت: این بازی خیلی حساس است و کره تیمی باتجربه و خوب دارد. آنها تحت تاثیر نتایج قبلی و شرایط جدول قرار نمی‌گیرند و ما هم باید با تمام انگیزه ظاهر شویم.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با میزان، در خصوص دیدار حساس ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: بازی بسیار سختی در پیش داریم و نباید به شرایط جدول و صدرنشینی و امتیازات خود نگاه کنیم. صعود ما در گرو این بازی است و باید ۳ امتیاز را بگیریم. هیچ جای اشتباهی نداریم و مدافعان ما باید خیلی باهوش باشند. اگر در دفاع اشتباه نکنیم در خط حمله می‌توانیم کار‌های مهمی انجام دهیم. مقابل امارات انتقاداتی به سبک بازی تیم شد، اما مهم ۳ امتیاز شیرینی بود که گرفتیم.

وی درباره اینکه آیا این بازی سخت‌ترین محک اسکوچیچ تا اینجای کار است، گفت: تمام بازی‌های تیم ملی حساس و سخت بوده؛ خصوصا ۴ بازی در بحرین که پس از دوران بد و نتایج ضعیف ویلموتس داشتیم. این بازی هم خیلی حساس است و کره تیمی باتجربه و خوب دارد. آنها تحت تاثیر نتایج قبلی و شرایط جدول قرار نمی‌گیرند و ما هم باید با تمام انگیزه ظاهر شویم. اسکوچیچ کار سختی در پیش دارد، اما با آرامشی که دارد می‌تواند با یک آنالیز خوب و یافتن نقاط ضعف حریف به آن‌ها ضربه بزند. بردن کره سخت است، اما دور از دسترس نیست.

*وقتی تیم نتیجه می‌گیرد نمی‌توان ایرادی به سرمربی وارد کرد

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اتکای تیم ملی به درخشش ستاره‌هایش عنوان کرد: تیم‌های فوتبال معمولاً ۲ حالت دارند: ۱. تاکتیک محور: وقتی شما ستاره‌های شاخص ندارید و تیمی بازی می‌کنید ۲. ستاره محور: که تک ستاره‌ها و بازیکنان بزرگ تعیین کننده هستند. تیم ملی زمانی که مالکیت توپ را در اختیار می‌گیرد توان طراحی حمله زیادی ندارد و خلاء یک مهره خلاق حس می‌شود. بیشتر روی خلاقیت‌های فردی گل می‌زنیم و تا حدودی تحت تاثیر زمان کی‌روش و سیستم دفاع-ضدحمله قرار داریم.

وی در خصوص فرصت نرسیدن به سامان قدوس در خط هافبک تیم ملی تصریح کرد: وقتی تیم نتیجه می‌گیرد نمی‌توان ایرادی به سرمربی وارد کرد و باید با شرایطی که او تعیین می‌کند، جلو رفت. تیم‌های حریف با مقداری فشار و پرس از بالا و یا جمع شدن در زمین خودی، می‌توانند فضا را از تیم ملی بگیرند و در بحث تاکتیکی دچار مشکل می‌شویم، چون یک طراح خوش فکر نداریم. سامان بازیکنی قابل اتکاست و می‌تواند کمک حال تیم باشد. امیدوارم اسکوچیچ بهترین تصمیمات را بگیرد و به سود ایران کار کند.

*این درگیری‌ها و بحث‌ها زیبنده فوتبال ملی ما نیست

صادق ورمزیار درباره درگیری نورافکن و خلیل زاده در بازی با امارات خاطرنشان کرد: امید اصلا شرایط خوبی در آن بازی نداشت و امکان اخراج او هم وجود داشت. تعویض او بسیار منطقی و به موقع بود. این درگیری‌ها و بحث‌ها زیبنده فوتبال ملی ما نیست و بازیکنان باید با یکدیگر همدل و رفیق باشند و بدانند سرباز‌های تیم ملی هستند و در کنار هم است که می‌توانند موفق باشند و به تنهایی هیچوقت پیروزی بدست نخواهد آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *