کار را به کاردان بسپاریم؛ نیاز تیم ملی به یک پنالتی‌زن قهار

0:45 - 18 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۳۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بازیکنان تیم ملی ایران دو پنالتی اخیر خود را از دست داده‌اند و این موضوع یک نگرانی برای فوتبال ملی است.

- در فوتبال امروز با توجه به پیشرفت‌های فراوان در زمینه تاکتیک‌های دفاعی و تسلط بیشتر تیم‌ها به شیوه‌های نوین حافظت از دروازه، ضربات آزاد، کرنرها، شوت‌های از راه دور و پنالتی‌ها اهمیت دوچندانی برای گلزنی پیدا کرده‌اند. این تاکتیک‌ها برای ضربه زدن به تیم‌هایی که دفاع مستحکم و چندلایه دارند راهکار مناسبی است و بسیاری از تیم‌های ملی و باشگاهی تمرینات خاصی برای این تاکتیک‌ها در نظر می‌گیرند.

در باور عموم شاید زدن ضربه پنالتی کار راحتی باشد و کار‌های بزرگ فوق ستاره‌ای چون کریستیانو رونالدو که در این زمینه هم متبحر است کم ارزش دیده شود. در بسیاری از بازی‌هایی که گره می‌خورند یک ضربه پنالتی و یک پنالتی زن ماهر می‌تواند ورق را برگرداند، اما باید دانست زدن پنالتی اصلاً کار آسانی نیست. یکی از مشکلات تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر همین ضربات پنالتی و نبودن یک پنالتی زن ثابت و ماهر است که منجر به این شده تا دو ضربه آخر پنالتی تیم ملی هدر برود.

در بازی برگشت مقابل کامبوج در دور اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی ایران صاحب یک پنالتی شد که سعید عزت‌اللهی پشت توپ ایستاد و توپ را به تیر دروازه کوبید. در آخرین بازی تیم ملی که در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل امارات برگزار شد، مهدی طارمی یک پنالتی از مدافعان اماراتی گرفت، اما خودش پشت توپ قرار نگرفت و زوج او سردار آزمون زننده این ضربه بود. سردار در برابر علی خصیف اماراتی ایستاد تا گل دوم ایران را ثبت کند، اما دروازه‌بان اماراتی او را ناکام گذاشت و به خوبی پنالتی مهاجم تیم ملی را مهار کرد تا برای دومین بار پیاپی پنالتی‌های ایران از دست برود.

در این ۲ دیدار، تیم ملی از حریف خود پیش افتاده بود و از دست رفتن پنالتی خیلی به چشم نیامد، اما این نقص می‌تواند در بازی‌های بعدی گریبان‌گیر ما شود و شاید به بهای از دست رفتن ۳ امتیاز مهم برای فوتبال ایران باشد.

پس از خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی، از ۱۸ پنالتی تیم ملی ۵ تای آنها توسط دژاگه، شجاعی، انصاری فرد، عزت اللهی و آزمون از دست رفته و نیاز به یک پنالتی زن ثابت و ماهر در تیم ملی حس می‌شود. این فرد می‌تواند مهدی طارمی باشد که متخصص گرفتن پنالتی است و بیشتر ضربات خود را هم به گل تبدیل کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *