رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

22:20 - 23 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۴۲۸
خبرگزاری میزان - زیادی از نظامیان ارتش و عناصر پلیس صهیونیستی دقایقی پس از اقامه نماز صبح از طریق دروازه‌های باب السلسله و باب المغاربه به داخل مسجد حمله کردند و اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گلوله‌های مشقی نمودند که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

به گزارش به نقل از خبرگزاری ابنا، نظامیان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به فرماندهی «اوری آریئل» وزیر کشاورزی تندوری این رژیم به مسجد الاقصی حمله کردند و از بمب‌های صوتی و گلوله‌های مشقی علیه نمازگزاران فلسطینی استفاده کردند.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

شاهدان عینی در داخل مسجد الاقصی گزارش دادند که شمار زیادی از نظامیان ارتش و عناصر پلیس صهیونیستی دقایقی پس از اقامه نماز صبح از طریق دروازه‌های باب السلسله و باب المغاربه به داخل مسجد حمله کردند و اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گلوله‌های مشقی نمودند که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

این منابع خاطر نشان کردند که نظامیان صهیونیستی نمازگزاران متحصن در داخل مسجد قبلی را محاصره کرده و دروازه‌های آنرا با زنجیر و میله‌های آهنی بستند و در داخل آن از گاز فلفل و گلوله‌های مشقی استفاده نمودند.

شاهدان عینی تاکید کردند که نظامیان صهیونیستی با کارمندان سازمان اوقاف اسلامی و به ویژه «شیخ عمر کسوانی» مدیر مسجد الاقصی درگیر شدند و به نمازگزاران فلسطینی حاضر در صحن‌های مسجد الاقصی حمله کرده و آن‌ها را از اطراف مسجد قبلی و صحن‌های اطراف آن دور کردند.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

این منابع اعلام نمودند که عناصر یگان ویژه ارتش صهیونیستی بر بالای مسجد قبلی مستقر شده بودند و از طریق پنجره‌های مسجد که شیشه‌هایش را شکسته بودند، به سمت نمازگزاران مسلمان در داخل آن گاز فلفل می‌پاشیدند.

برخی منابع از زخمی شدن ۱۰۰ فلسطینی در جریان درگیری‌های نظامیان رژیم صهیونیستی با نمازگزاران و تحصن کنندگان در مسجد الاقصی خبر داده‌اند.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که رژیم اشغالگر قدس می‌کوشد از سرگرم شدن جهان عرب و اسلام به چالش‌ها و مشکلات داخلی خود در جهت اجرای طرح شوم تخریب مسجد الاقصی سوء استفاده کند.

این جنبش با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: هرگز اجازه تخریب مسجد الاقصی را به هیچ کس نخواهیم داد.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

در این بیانیه آمده است: ما تعرضات خطرناک صهیونیست‌ها به مسجد مبارک الاقصی را دنبال می‌کنیم، این تجاوزات به جایی رسید که اشغالگران صهیونیست مصلی مسجد جامع قبله را به آتش کشیدند و به سوی خدام مسجد الاقصی آتش گشودند و تعداد زیادی از شهرک نشینان و نظامیان صهیونیستی به همراه تعدادی از وزیران دولت نتانیاهو وارد این مکان مقدس شدند.

این جنبش ضمن هشدار درباره تشدید تعرضات اسرائیلی‌ها به مسجد الاقصی، تاکید کرد که این تجاوزات پیامدهای وخیمی در برخواهد داشت.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

حماس از مجامع بین المللی خواست تا برای ممانعت از هتک حرمت مسجد الاقصی هر چه زود‌تر وارد عمل شود.
این جنبش همچنین از دولت‌های عربی و اسلامی خواست تا در قبال تعرضات اشغالگران صهیونیست سکوت خود را بشکنند و در قبال تشدید روند یهودی سازی در مسجد الاقصی به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

در این بیانیه خاطرنشان شده است: باید تشکیلات خودگردان فلسطین به همکاری و هماهنگی امنیتی خود با اسرائیل پایان بخشد و دست مقاومت را برای نقش آفرینی در زمینه حراست از مقدسات بازبگذارد.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

این جنبش به تمامی نگهبانان و پاسداران مسجد الاقصی و طلاب علوم دینی آن به خاطر رویارویی سلحشورانه‌شان با شهرک نشینان صهیونیست سلام و درود نثار کرد و خواستار حضور دایمی و همیشگی فلسطینیان در محوطه‌های مسجد الاقصی جهت جلوگیری از یورش‌های پی در پی به قبله‌گاه نخست مسلمانان شد.

گروه‌های مبارز فلسطین نیز تاکید کردند که هرگز اجازه تقسیم مسجد الاقصی را به دشمن صهیونیستی نخواهند داد، زیرا تعدی به این مسجد به مثابه بی‌حرمتی به باور‌ها و مقدسات اسلامی است.

این گروه‌ها با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تداوم تعرضات شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی، تصریح کردند: باید سران رژیم اشغالگر قدس در قبال پیامدهای این تجاوزات پاسخگو باشند.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی + تصاویر

در این بیانیه که دکتر اسماعیل رضوان از رهبران حماس آن را قرائت کرد، آمده است: مقاومت فلسطین به زودی به این تعرضات پاسخی کوبنده خواهد داد.

این گروه‌ها به فلسطینیان ساکن شهر بیت المقدس و خدام و نگهبانان مسجد الاقصی که برای حراست از این مکان مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند سلام و درود نثار کردند.

گروه‌های مذکور ضمن تاکید بر حمایت کاملشان از این شهروندان و پاسداران، از آنان خواستند تا برای دفع هر گونه خطر از قبله‌گاه نخست مسلمانان همواره در آن حضور داشته باشند.

گروه‌های مبارز فلسطین موضع رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی رژیم‌های عربی و اسلامی را که در قبال تعرضات اسرائیلی‌ها به مسجد الاقصی سکوت کردند، تقبییح و محکوم نمودند.

گروه‌های مذکور از تشکیلات خودگردان و سرویس‌های امنیتی آن خواستند تا به همکاری و هماهنگی امنیتی خود با اسرائیل پایان بخشیده و دست مقاومت را برای مقابله با یهودی سازی این مسجد آزاد گذارند.

آن‌ها همچنین از سران و علما و ملت‌های عربی و اسلامی خواستند تا در قبال رخدادهای مسجد الاقصی به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند و در جهت تقویت پایداری فلسطینیان ساکن شهر قدس گام بردارند.

این گروه‌ها، امت‌های عربی و اسلامی و جنبش‌های مبارز را به کنار گذاشتن اختلافات خود و حرکت در مسیر آزاد سازی قدس از چنگال اشغالگران صهیونیست و اعلام روز جمعه هفته جاری به عنوان روز حمایت از مسجد الاقصی تشویق کردند.

گروه‌های یاد شده از امت‌های عربی و اسلامی خواستند تا روز جمعه هفته جاری پس از اقامه نماز دست به تظاهرات گسترده‌ای بزنند.

/انتهای پیام/


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *