رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایت امیرعبداللهیان از برنامه کاری خود در روسیه

12:53 - 15 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۰۲۶
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توییتی برنامه کاری خود در مسکو را تشریح کرد.

- حسین امیرعبداللهیان در تشریح برنامه کاری خود در مسکو، در توییتی نوشت: گفت‌وگو‌هایی عالی با وزیر امور خارجه روسیه در موضوعات مختلف مورد علاقه مشترک از جمله افغانستان، قفقاز، سوریه، یمن، و برجام در مسکو برگزار کردیم.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: بر انجام هماهنگی‌های نزدیک دو کشور در مسائل منطقه و موضوعات جهانی و همچنین گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و روابط فرهنگی توافق کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روز سه‌شنبه به دعوت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در راس هیئتی عازم این کشور شده بود.

امیرعبداللهیان در تالار وزارت امور خارجه روسیه با همتای روس خود دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و ببن‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر گسترش همه جانبه همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در تمامی عرصه‌ها تاکید و آمادگی خود را جهت ارتقاء هر چه بیشتر مناسبات فی‌مابین اعلام کردند.

زمینه‌سازی و اعلام آمادگی برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، تقویت تعاملات در حوزه تجاری و اقتصادی، انرژی، بستر سازی جهت ارتقاء همکاری‌های فرهنگی، موضوعات کنسولی و همکاری در زمینه مقابله با بیماری کرونا از دیگر موارد طرح شده در این ملاقات بود.

 

روایت امیرعبداللهیان از برنامه کاری خود در لبنان

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *