چرا واردات فایزر به کشور منتفی شد؟

12:02 - 11 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۰۲۲
عضو کمیته ملی واکسن کرونا توضیحاتی درباره چرایی عدم واردات واکسن فایزر (که قرار بود برای خرید آن از منابعی از غیر از آمریکا و انگلستان اقدام شود)، ارائه کرد.

- ایسنا نوشت: مصطفی قانعی درخصوص ورادات واکسن فایزر گفت: مطلب این بود که طرح مطالعاتی تزریق واکسن فایزر بر خانم‌های باردار متوقف شد؛ زیرا داوطلبین پروژه را رها کردند و بر همین اساس هم، چون فایزر نتایجی بر خانم‌های باردار نداشت و منتشر نکرد، این واکسن برای این امر وارد نشد. باید واکسنی را برای خانم‌های باردار تزریق کنیم که قبلا امتحانش را پس داده باشد. برای کادر درمان هم واکسن‌های متعددی در نظر گرفته می‌شود و شاید اینکه تزریق دوز سوم کادر درمان را تا رسیدن فایزر (که پیش از این اعلام شده بود برای خرید آن از منابعی غیر از آمریکا و انگلستان اقدام میشود) متوقف کنیم، صحبت درستی نباشد، اگر شش ماه از تزریق دوز دوم گذشته باشد باید واکسیناسیون یادآور انجام شود.

واردات واکسن "جانسون و جانسون" در برنامه قرار دارد

وی درباره واکسن "جانسون و جانسون"، گفت: ورادات آن هم در برنامه قرار دارد، اما میزان واردات و زمان آن را سازمان غذا و دارو اعلام می‌کند، ولی منعی برای وارداتش نبود.

قانعی در پاسخ به این سوال که آیا ایران برنامه‌ای برای اقدام به اخذ مجوز سازمان جهانی بهداشت برای واکسن‌هایش را دارد یا خیر؟، گفت: هنوز نتایج واکسن‌هایی که تولید کردیم منتشر نشده است. اگر نتایج منتشر شود این یک گام است که بتوانیم پرونده برای سازمان بهداشت جهانی ارسال کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *