رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اورژانس: تفکیک جنسیتی آمبولانس‌ها کذب است

13:49 - 10 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۷۳۲
رییس سازمان اورژانس کشور، شایعاتی مبنی بر «تفکیک جنسیتی آمبولانس‌ها» را تکذیب کرد.

-چند روزی است که تصویری از یک آمبولانس در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که بر روی آن عنوان «ویژه بانوان» درج شده است؛ برخی این موضوع را به عنوان «تفکیک جنسیتی آمبولانس‌ها در کشور» معنا کردند. برداشتی که توسط رییس سازمان اورژانس کشور رد شد.

پیمان صابریان در گفت‌وگو با میزان در واکنش به این برداشت‌ها گفت: قرار نیست، آمبولانس‌های زنانه و مردانه از هم جدا شود، یکسری از ماموریت‌ها ویژه بانوان هستند، به عنوان مثال اگر در یک مکان‌ خاص برای خانمی اتفاقی رخ دهد، در تمام دنیا مامور خانم اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح از سال ۹۶ آغاز و از سال ۹۷ اجرایی شده است ادامه داد: اجرای این طرح به این معنی نیست که اگر خدایی ناکرده خانمی دچار حادثه شد، باید منتظر بماند تا حتما خانمی بر بالین او حاضر شود و این طرح تنها در یکسری از حوادث ویژه اجرا می شود.

رییس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سوال که بانوان با تشخیص اورژانس اعزام می‌شوند و یا اینکه این امکان وجود دارد که فردی درخواست اورژانس بانوان دهد؟، توضیح داد: معمولا اعزام تکنسین‌های خانم با تشخیص اورژانس و بعد از بررسی شرایط صورت می‌گیرد چرا که تعداد ماموریت‌هایی که بانوان می‌توانند اعزام شوند، قابل توجه نیست و در حال حاضر تنها ۶ پایگاه اورژانس بانوان داریم که اگر هر کدامشان به ۱۵ ماموریت هم اعزام شوند، در نهایت ۹۰ ماموریت می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *