ترك تحصيل و جدا شدن از محيط آموزشی زمينه ساز تخلفات مواد مخدر

21:30 - 22 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۲۶۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- سیاوش پور با اعلام اينكه حدود 70 درصد زندانيان استان داراي تحصيلات زير ديپلم هستند، گفت: ترك تحصيل و جدا شدن دانش آموزان از محيط آموزشي مي‌تواند زمينه ابتلا به تخلفات مواد مخدر را در جامعه بالا ببرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از دادگستری گیلان، احمد سياوش پور در كميته حقوقي قضايي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گيلان بر برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر گيلان تاكيد و نسبت به پايين آمدن سن اعتياد در كشور هشدار داد و اظهارکرد: مسئولين در استان بايد بر اين امر دقت، حساسيت و برنامه ريزي ويژه‌اي داشته باشند. 

وی با بيان اهميت پرداختن به آسيب‌هاي مواد مخدر درجامعه تصريح كرد: دشمنان جمهوري اسلامي ايران، نيروهاي كارآفرين و جوان جامعه را كه سرمايه‌هاي اصلي كشور هستند را با دسيسه‌هاي گوناگون مورد هدف قرارداده اند.

اين مقام ارشد قضايي با استقبال از طرح استفاده بهينه از زندانيان در سازمان‌هاي مختلف افزود: هركدام از سازمان‌هاي ذي‌ربط نظير بهزيستي، كميته امداد و دانشگاه علوم پزشكي در اين اين مقوله  سهم بسزايي دارند.
سياوش پور يكي از معضلات جامعه را  حلقه هاي پيراموني زندانيان يعني خانواده هاي آنان دانست و تصريح كرد: نهادهايي نظير سازمان تبليغات و ارشاد بايد بستر افزايش سطح دانش و آگاهي اين قشر آسيب پذير را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اعلام اينكه حدود 70% زندانيان استان داراي تحصيلات زير ديپلم هستند اظهار داشت: ترك تحصيل و جدا شدن دانش آموزان از محيط آموزشي مي تواند زمينه ابتلا به تخلفات مواد مخدر را در جامعه بالا ببرد كه اين مساله بايد مورد توجه مسئولان و كارشناسان آموزش كشور قرار بگيرد.

وی با اشاره به آغاز سال جديد تحصيلي خواستار اجراي  اقدامات آموزشي و  پيشگيرانه نهادهاي ذيربط با همكاري نيروي انتظامي در خصوص آگاهي بخشي به دانش آموزان و خانواده هاي آنان در راستاي كاهش خطرات احتمالي پيش روي دانش آموزان شد.

حجت الاسلام والمسلمين مصطفوي نيا، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان نيز در ابتداي اين نشست با تاكيد بر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر افزود: مبارزه با مواد مخدر بايدمستمر، مداوم و جدي باشد.

وي با استناد به فرمايشات مقام معظم رهبري  كه فرمودند" اين مبارزه بايد براي مردم عينيت  داشته باشد و آن را تصديق كنند" گفت: مردم بايد نتيجه مبارزه با اين بلاي خانمان سوز را  در محيط اطراف خود مشاهده کنند.

در پايان اين نشست دو ساعته مسئولان ذيربط گزارشي از عملكرد هاي سازمان هاي مربوطه در خصوص برنامه هاي مدون و اجرا شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر در سطح استان ارائه نموده و تصميمات لازم اتخاذ و مصوب شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *