بازگشایی‌ محدود مدارس، استرس والدین را کاهش می‌دهد

2:53 - 08 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۱۲۸
عضو کمیسیون آموزش مجلس، گفت‌:با بهبود شرایط مساعد و بازگشایی‌های محدود در برخی از مناطق کشور می‌توان از ترس روانی شهروندان جامعه به ویژه والدین کاست.
مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد اقناع افکار عمومی به ویژه والدین به شروع آموزش‌های حضوری گفت:در بعد اقناع سازی تا زمانی  که به سمت کنترل بیماری و واکسیناسیون حداکثری نرویم نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: اما به طور کلی این نیاز که تک تک افراد باید اقناع شوند وجود ندارد، اقناع نسبی  به مرور در جامعه اتفاق خواهد افتاد در ابتدا ترس‌هایی هم به جهت واکسیناسیون دانش آموزان و هم آموزش حضوری وجود داشته است،اما با گذر زمان و بهبود اوضاع از آن کاسته می شود.

وی افزود:با ایجاد شرایط مساعد و بازگشایی‌های محدود در برخی از مناطق کشور می توان از ترس روانی شهروندان جامعه به ویژه والدین کاست.

نماینده مردم لرستان گفت: در موضوع برگزاری کنکور نیز تردیداتی وجود داشت و عده‌ای معتقد بودند که برگزاری کنکور احتمال شیب شیوع بیماری را افزایش می‌دهد، اما پس از برگزاری ان با آماری که از شرکت کنندگان موجود بود و استعلاماتی که شد این نگرانی بی مورد بوده و آمار ابتلای معنا داری در این خصوص نبوده است و تعویق کنکور بحث غیر کارشناسی بوده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: زمانی که بازگشایی از مناطق کم جمعیت با رعایت پروتکل‌ها آغاز شود و مشاهده شود که این امر امکان پذیر است یک هم رفتی و هم افزایی نیز در جامعه در این راستا ایجاد خواهد شد از این رو این اقناع انجام خواهد گرفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *