احتمال تعیین سه تا ده سال حبس برای قاتل شهید خلیلی

14:30 - 22 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۱۶۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- صفری ریزی گفت: بعد از ثبت و اعلام رضایت پرونده به شعبه صادر کننده رأی قطعی ارجاع می‌شود و متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم طبق قانون به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهد شد.
احتمال تعیین سه تا ده سال حبس برای قاتل شهید خلیلیبه گزارش ، حامد صفری ریزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانواده شهید خلیلی به طور ناگهانی و زمانی که کسی انتظار نداشت به ما اعلام کردند که قصد اعلام رضایت دارند بنابر این بیانیه ای منتشر کردند و ظهر امروز رضایت خود را به طور رسمی تقدیم مراجع قضائی کردند.

وی ادامه داد: این اعلام گذشت کاری بوده که به خاطر خدا و مقام معظم رهبری کردند و خانواده خودش این تصمیم را از بابت تکریم خانواده شهدا و نشان دادن ایثار و گذشت انجام دادند.

وکیل خانواده شهید خلیلی افزود: اصل ماجرا این است که خانواده این شهید خواسته اند تبلور روحیه ایثار و گذشت را در جامعه نشان دهند و در شعبه مربوطه در مورد نوع بیانیه صحبت شد و خانواده شهید خلیلی مصرند نوع اقدامشان را تقدیم رهبری کنند.

وی تصریح کرد: خانواده شهید خلیلی از ابتدا هم بنایشان بر گذشت بوده اما می خواستند جایگاه مقتول و قاتل مشخص شود.

وی ادامه داد: خانواده قاتل 35 میلیون تومان از بابت نصف دیه در سال 91 در زمان جراحت شهید خلیلی به خانواده او پرداخت کردند اما درزمان شهادت این مبلغ مسترد شد و به حساب دادگستری ریخته شد که بعد از انصراف از حق قصاص قاتل در شعبه اجرای احکام حاضر شد و 35 میلیون تومان را به خانواده شهید خلیلی برگرداند و گفت: این تنها کاری است که می توانم در مقابل بزرگواری آنها انجام دهم.

صفری ریزی تصریح کرد: بعد از ثبت رضایت در شعبه مربوطه همان پرونده به شعبه صادر کننده رأی قطعی بر می گردد و مجازات متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم سه و حداکثر تا ده سال در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید خلیلی خودش اوج مردانگی و بزرگی بود و آن را به خانواده اش هم یاد داد.

گفتنی است، پدر شهید خلیلی بعد از ثبت گذشت خود در دادسرای جنائی تهران در جمع خبرنگاران گفت: ما با خدا معامله کردیم و هیچگونه چشم داشتی هم از کسی نداریم.





ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
3 تا 10 سال زندان ؟؟؟ کاری نکنید که بخشش قاتلین باعث بد آموزی در جامعه و افزایش جرم و جنایت شود ، به نظر من کسی که قاتل است حداقل 20 سال باید در زندان بماند تا بداند گرفتن زندگی یک نفر یعنی چه .
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
حقش اعدام بوده است نه زندان آنهم به بد ترین وجه از خانواده شهید خلیلی تعجب می کنیم درضمن ده سال کم است بلکه باید تا آخر عمر محکوم به زندان باشد تادر زندان بپوسد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *