کسب رتبه سوم کشوری در بازدید از زندان‌ها توسط دادگستری خراسان شمالی

16:23 - 23 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۵۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بین رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور از حیث شاخص «تعداد بازدید از زندان ها» پس از استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را کسب کرد.
- حجت الإسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بین رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور از حیث شاخص «تعداد بازدید از زندان ها» پس از استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

این رتبه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته طی بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۹۹ لغایت پایان تیرماه ۱۴۰۰ حاصل شده است.

شایان ذکر است در ۵ ماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۱۷۷ مورد بازدید توسط رئیس کل دادگستری استان، مدیران قضایی و سایر قضات از زندان‌های استان صورت گرفته که بیشترین حجم بازدید‌های انجام شده به ترتیب مربوط به ماه‌های تیر، خرداد و اردیبهشت بوده است.

بهره مندی از بیش از 2 هزار فقره تأسیسات حقوقی در ۵ ماهه نخست سال جاری

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در حاشیه نشست شورای آمار، میزان استفاده قضات از تأسیسات حقوقی در پنج ماهه نخست سال جاری را ۲ هزار و ۱۹۵ فقره اعلام و عنوان کرد: این میزان تأسیسات، معادل ۲۷ درصد دادنامه‌های صادره می‌باشد.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری اظهار کرد: در دوره زمانی مورد نظر یک هزار و ۲۸۲ نفر مشمول تعلیق مجازات، ۸۵۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند و به علاوه ۳۱ نفر از آزادی مشروط، ۲۶ نفر از نظام نیمه آزادی، ۲۳ نفر تحت نظارت سامانه الکترونیکی و ۶ نفر هم از قرار تعویق صدور حکم بهره‌مند گردیدند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین از موافقت کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه با ۱۱۲ مورد از درخواست‌های عفو مطرح شده در استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *