تقویت نظارت‌ها بر فعالیت دفاتر مشاور املاک در استان البرز

15:54 - 18 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۵۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: با تقویت نظارت‌ها از فعالیت دفاتر مشاور املاک فاقد پروانه و افزایش ورودی پرونده به محاکم قضایی جلوگیری می‌شود.
- جعفر داراب خانی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با بیان اینکه شمار قابل توجهی از پرونده‌های قضایی، مربوط به معاملات ملکی و جرایم این حوزه است، از تقویت نظارت‌ها بر فعالیت این صنف با هدف پیشگیری از جرایم و تخلفات خبر داد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت: با توجه به اهمیت مسکن، در سال جاری برنامه جامع بازرسی از دفاتر مشاور املاک استان و نظارت و پایش فعالیت‌های این دفاتر در ۴ فاز عملیاتی تهیه و تنظیم شده و در حال اجرا است.

داراب خانی، افزود: در فاز اول، بانک جامع اطلاعاتی از مشخصات واحد‌های مجوزدار و بدون مجوز تهیه و از فعالیت دفاتر فاقد مجوز جلوگیری می‌شود و در فاز دوم، نحوه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در دفاتر مشاور املاک به دقت مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بررسی فرم قرارداد‌های تنظیمی و رصد نوع و شکل معاملاتی که انجام می‌شود با هدف پیشگیری از جرایمی مانند کلاهبرداری، فروش مال غیر، جعل، پیشگیری از تصرف اراضی ملی، دولتی و عمومی، خیانت در امانت و پیشگیری از فرار‌های مالیاتی؛ فاز سوم اجرای این برنامه است.

داراب خانی، با اشاره به تأثیر آموزش و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در کاهش تخلفات مربوط به معاملات ملکی، اظهار کرد: در نظر داریم در فاز چهارم اجرای این برنامه، سلسله آموزش‌های تخصصی و کاربردی را به مشاوران املاک و کارکنان این دفاتر و همچنین به سایر شهروندان ارائه کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در پایان تصریح کرد: این برنامه با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک استان، نیروی انتظامی، شهرداری، کانون سردفتران و دفتریاران، اتحادیه مشاوران املاک و اداره اماکن استان البرز اجرا می‌شود و امیدواریم شهروندان نیز با افزایش آگاهی و دانش خود، با خیالی آسوده‌تر به معاملات املاک بپردازند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *