تعیین قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات در کرمان / تدوین منشور اخلاق انتخاباتی

12:13 - 21 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۶۴۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کرمان مشخص شده است، گفت: در راستای مصوبات شورای تامین این استان منشور اخلاق انتخاباتی حاوی دغدغه‌های نظارتی و تبیین الزامات قانونی تدوین شده است.
تعیین قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات در کرمان / تدوین منشور اخلاق انتخاباتی«دادخدا سالاری» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه در خصوص برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قاضی ویژه انتخابات بایستی پایش دقیقی پیرامون جرائم انتخاباتی انجام دهد.

وی از تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در استان خبر داد و اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای تامین استان این منشور حاوی دغدغه های نظارتی و تبیین الزامات قانونی با محوریت استانداری کرمان تهیه شده و بخش مربوط به الزامات قانونی نیز توسط دادسرای کرمان تدوین و در منشور جانمایی گردیده است.

سالاری ضمن تشریح بخشنامه ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی عنوان کرد: شور سیاسی و احساس مسئولیت حاکم بر آحاد جامعه نویدبخش انتخاباتی با حضور حداکثری می باشد و ضرورت دارد همه دستگاه های نظارتی برای صیانت از آراء مردم پیش بینی های لازم را انجام دهند.

وی همه احزاب و گروه های سیاسی را دعوت به رعایت اخلاق انتخاباتی کرد و گفت: سخنرانان میتینگ های حزبی فراموش نکنند مخاطب آنها مردمی فهیم هستند که رفتار و گفتار آنها و  رعایت موازین اخلاقی را ملاک قضاوت و انتخاب قرار می دهند.

 دادستان مرکز استان کرمان اعلام داشت: اگر خدایی ناکرده بد اخلاقی‌های انتخاباتی واجد وصف مجرمانه باشد دستگاه قضا بدون توجه به خط و جناح منسوب ، برخورد قاطع و بازدارنده ای را در دستور کار قرار می دهد .

گفتنی است، محمدعلی سلیمانی بعنوان قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات در استان کرمان تعیین شد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *