رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکسن ایدز ساخته می‌شود؟

0:36 - 18 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۰۸۵
رییس مرکز تحقیقات ایدز گفت: شرکت مدرنا با همان مکانیزم mRNA که در ساخت واکسن کرونا از آن استفاده کرده است، واکسن HIV را تولید کرده و هنگامی که یک مکانیزم وجود داشته باشد می‌توان برای همه ویروس واکسن ساخت.

- شرکت مدرنا آزمایشات بالینی مربوط به دو واکسن HIV را از ۱۹ سپتامبر (یکشنبه ۲۸ شهریورماه) آغاز خواهد کرد. این واکسن‌ها همانند واکسن‌های کرونا به فناوری mRNA مجهز شده است. چندین سال است که محققان در حال بررسی میزان کارآیی واکسن‌های mRNA برای درمان سرطان و دیگر بیماری‌ها در مدل‌های حیوانی بوده‌اند.

مینو محرز، رییس مرکز تحقیقات ایذز در گفت‌وگو با میزان در خصوص اولین واکسن ایدز که بعد از سال‌ها تلاش در جهان ساخته شده است، گفت: شرکت مدرنا با همان مکانیزم mRNA که در ساخت واکسن کرونا از آن استفاده کرده است، این واکسن را تولید کرده و هنگامی که یک مکانیزم وجود داشته باشد می‌توان برای همه ویروس واکسن ساخت.

سیدعلیرضا ناجی، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با میزان در خصوص این واکسن گفت: چندین و چند سال است که بشر مشغول کار بر روی واکسن‌HIV است، ابتدای بر روی تی سل‌ها و بی‌سل‌ها کار شد و در حال حاضر هم این واکسن آخرین تیرهایی است، که برای این ساخت واکسن ایذر زده می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه نتایج اولیه به دست آمده این واکسن تا کنون خوب بوده است، افزود: امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و نتایج ترایال‌های بعدی هم خوب باشد تا بعد از این راه طولانی که به دلیل ماهیت این ویروس رخ داده و موجب شده از پیشرفت مناسب واکسن‌ها جلوگیری شود، امیدی برای واکسیسناسیون ایدز هم داشته باشیم.

 


برچسب ها: واکسن ایدز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *