استفاده از از ظرفیت خیرین برای تحقق اهداف اصلاحی زندان

17:23 - 16 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۹۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی یزد گفت:اتفاق بسیار خوبی که در سنوات اخیر رخ داده است نگرش مثبت خیرین برای کمک به مجموعه زندان و مددجویان زندانی است.
- حسین سبزواری، مدیرکل زندان‌ها ، اقدامات تأمینی و تربیتی یزد در نشست هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان اظهار کرد: در گذشته اقدامات خیرین بیشتر حول محور امور مذهبی بود، اما امروز با معیار قرار دادن شعار اصلاح یک فرد اصلاح جامعه است نگاه خیرین نسبت به کمک به مجموعه زندان نگاه مثبت و مسوولانه‌ای شده‌ است.

وی افزود: در سنوات اخیر هیئت‌های مذهبی، خود برای کمک به مجموعه زندان داوطلبانه در میدان بودند و امسال برای اولین‌بار تعدادی از مداحان و وعاظ مشهور استان برنامه‌هایی را در ایام محرم برای مددجویان در زندان اجرا کردند.

سبزواری، با بیان اینکه بیش‌از ۷۰۰ خانواده زندانی در استان نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند، خاطرنشان کرد: اکنون ۷۰۰ خانواده در استان هستند که معمولاً نان‌آور و سرپرست خود را در حصر زندان می‌بینند لذا باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی متوجه این خانواده‌ها همت عظیمی شکل بگیرد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به بحث اشتغال مولد مددجویان زندانی، تصریح کرد: ۳ نوع اشتغال برای مددجویان در نظر گرفته می‌شود اول اشتغال نشسته که بیشتر در محل اتاق زندانی و برای تولید صنایع دستی انجام می‌شود، دوم اشتغال کارگاهی در کارگاه‌های درون زندان برای برخی از مددجویان اشتغال ایجاد می‌کند و نوع سوم اعزام به کار در کارگاه‌های تولیدی بیرون از زندان است که برای مددجویان رأی باز در نظر گرفته می‌شود.

سبزواری افزود: در همه این نوع اشتغال‌ها تلاش شده تا کسب درآمد برای مددجو و خانواده‌ی او انجام شود تا حداقل کمک‌هایی که امکان دارد به این قشر صورت‌گرفته باشد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *