نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید ابلاغ شد

14:06 - 15 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۵۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به ازای هر کیلوگرم ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
- بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف گفت: این نرخ پس از انجام کار‌های کارشناسی و بحث‌های مختلف در شورای سیاستگذاری و گرفتن نظر کشاورزان خبره که در این شورا حضور دارند تعیین شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم قیمت هر کیلوگندم برای خرید تضمینی ۵ هزار تومان تعیین شده بود که با اتخاذ سیاست حمایت از تولید محصولات کشاورزی و افزایش خود اتکایی درحوزه گندم این نرخ برای سال زراعی جدید به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت.

معاون وزیر جهاد کشاوزی افزود: براین اساس در سال زراعی جاری قریب به ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد و مطالبات گندم‌کاران نیز به طور کامل پرداخت شد که امیدواریم درسال زراعی آینده هم منابع مورد نیاز خرید تضمینی تأمین و به موقع در اختیار کشاورزان قرارمی گیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در سال قبل موضوع خشکسالی بسیار جدی بود و همه ارکان بخش کشاورزی را تحت تأثیر خود قرار داد و یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت تولید گندم بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *