رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعالیت ۷۸۹۵ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور

15:14 - 13 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۹۳۹
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از فعالیت ۷۸۹۵ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور خبر داد.
-به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا عسگریان گفت: در یک سال گذشته حدود هزار مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد تاسیس شده است.

وی شناسایی محرومان در محلات و کمک‌رسانی به آنان را مهمترین وظیفه مراکز نیکوکاری دانست و افزود: ۴۴۲۱ مرکز نیکوکاری به صورت مسجدمحور و ۳۴۷۴ مرکز نیز در خارج از مساجد به صورت محله‌مبنا یا در ادارات دولتی، سازمان‌ها، مراکز دانشگاهی، اصناف و ... فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه تاسیس مراکز نیکوکاری در راستای واگذاری امدادرسانی به مردم انجام می‌شود، ادامه داد: امدادرسانی اگر به صورت شبکه‌ای انجام شود، ساختاری قدرتمند و هم‌افزایی عظیمی ایجاد خواهد شد و ظرفیت‌های بالقوه محلات برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، زمینه بروز می‌یابد.

عسگریان خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری تلاش می‌کنند از طریق ارتباط با معتمدان محلی، اصناف، مراکز فرهنگی و صنایع، کمک‌های مردمی را در جهت ارائه به محرومان هر محله، تجمیع کنند.

وی با اشاره به برنامه کمیته امداد برای گسترش مراکز نیکوکاری در کشور گفت: تعداد مراکز نیکوکاری تا پایان سال از مرز ۱۰ هزار مرکز عبور خواهد کرد و امیدواریم با این اقدام شاهد یک تحول در شیوه امدادرسانی به محرومان و نیازمندان در کشور باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین از تصویب اساسنامه مراکز نیکوکاری خبر داد و افزود: با تکمیل زنجیره شبکه مراکز نیکوکاری در کشور، ۸۰ درصد فعالیت‌ها امدادرسانی توسط این مراکز انجام خواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *