زمینه اشتغال مددجویان در کرمان ارتقاء می‌یابد

16:04 - 11 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۴۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری کرمان از یک واحد تولیدی که اقدام به آموزش و بکارگیری معتادان بهبود یافته کرده، بازدید و بر توسعه فعالیت‌های این گروه و افزایش زمینه اشتغال مددجویان زندان‌ها و معتادان بهبود یافته تاکید کرد.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از یک واحد تولیدی در کرمان بیان داشت: به مدیران این واحد تولیدی توصیه شده که نسبت به تدوین طرح جامع توسعه اشتغال این مجموعه اقدام کنند تا در صورت امکان و با حمایت‌های قضایی و جلب سرمایه گذاری‌های جدید زمینه توسعه این واحد تولیدی و اجرای هر چه بهتر طرح بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادان متجاهر فراهم شود.

وی، از استان کرمان به عنوان استانی متاثر از پدیده قاچاق مواد مخدر یاد کرد و ضمن تاکید بر این مطلب که این استان با وجود مرزی نبودن، اما تبعات یک استان مرزی را بر دوش می‌کشد، خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات در راستای درمان معتادان به خوبی در استان کرمان دنبال می‌شود و لازم است که با همکاری دستگاه‌های متولی زمینه جلوگیری از بازگشت مجدد معتادان به چرخه مصرف مواد مخدر فراهم شود و مهمترین اصل در این زمینه، ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته است.

موحد افزود: بخشی از بازگشت مجدد مددجویان زندان‌ها به چرخه جرم نیز ناشی از بیکاری و مشکلات اقتصادی است که با تاکید بر اقدمات اشتغال مولد برای این افراد با همکاری خیران و مجریان طرح‌های اشتغال می‌توان این نقیصه اجتماعی را نیز برطرف کرد.

وی عنوان کرد: استان کرمان همواره هزینه‌های بسیار زیاد انسانی و مالی را برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تبعات ناشی از آن می‌پردازد و لازم است که به جایگاه این استان در امر مبارزه با مواد مخدر توجه لازم صورت گیرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *