طرح پیشگیری رسانه‌ای وقوع بزه در راور کرمان آغاز شد

9:33 - 12 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۱۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری راور کرمان از اجرای طرح پیشگیری رسانه‌ای از وقوع بزه با رویکرد دانش افزایی در راور خبر داد.
- ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری راور استان کرمان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان با حضور معاون دادستان، فرمانده انتظامی و مسئولین ادارات با موضوع طرح پیشگیری رسانه‌ای در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اجرای سند تحول و ماموریت پنجم سند تحول قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد، گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع بزه با اعمال نظارت‌های قانونی است و دستگاه‌های اجرایی نیز به عنوان متولی پیشگیری از وقوع بزه باید در حوزه کاری خود اقدام کنند.

وی افزود: هر اداره باید بستر‌های وقوع بزه در حوزه کاری خود و راه‌های پیشگیری را شناسایی کند تا بتواند برخورد مناسبی با پدیده مجرمانه داشته باشد و از هر راهی که می‌توانند از جمله ساخت کلیپ در فضای رسانه‌ای از وقوع جرائم جلوگیری کنند.

فرحبخش با اشاره به اینکه اگر اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد، دادگستری درگیر دعاوی و جرائم نخواهد بود، بیان کرد: امروزه فضای مجازی هم یک فرصت است و هم یک تهدید، ما می‌توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم بنابراین می‌طلبد که ادارات در این حوزه‌ها قدم بردارند.

در ادامه مجتبی استوارزاده معاون دادستان راور استان کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه امروزه جوانان و نوجوانان بیشتر با فضای مجازی انس گرفته و مطالب این فضا را بیشتر از فضای حقیقی می‌پذیرند، لازم است همانطور که دشمنان و مجرمین در بستر فضای مجازی اقداماتی را انجام می‌دهند ما نیز از این فضا استفاده بهینه داشته باشیم تا جرائم در سطح شهرستان کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: بهترین نوع پیشگیری، پیشگیری تخصصی است به این معنا که هر اداره با توجه به تخصصی که دارد می‌تواند جرائم حوزه خود را احصا کرده و در بستر فضای مجازی به مردم گوشزد کند.

استوارزاده، خدمت رسانی فرهنگی و حقوقی به شهروندان و پیشگیری از وقوع جرم را از اهداف این طرح برشمرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *