گُلیج: بعد از نرفتن به المپیک، انگیزه‌ام را از دست داده بودم/ نمی‌خواهم به گذشته برگردم و وارد حاشیه شوم

7:45 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۷۱۸
ملی‌پوش کشتی‌آزاد کشورمان گفت: بعد از اینکه از تیم اعزامی به المپیک خط خوردم، انگیزه‌ام را برای مدت کوتاهی از دست داده بودم، چون حقم حداقل فرصت حضور در یک میدان انتخابی بود.

مجتبی گلیج، ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی‌آزاد، در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مبارزه‌اش در رقابت‌های درون اردویی مقابل علی شعبانی، اظهار داشت: آماده‌تر از قبل به این مسابقه آمدم و نتیجه زحماتم در این مدت را در گام نخست با کسب این نتیجه به دست آوردم. در ادامه هم تمام تلاشم را خواهم کرد تا نتیجه نهایی زحماتم به کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال در رقابت‌های جهانی نروژ ختم شود.

وی ادامه داد: شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست نیاوردم، اما آمده بودم تا در این دیدار به نوعی جبران کنم. دیدار سختی با شعبانی داشتم؛ او کشتی‌گیر بسیار خوب و باهوشی است که سابقه کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا را هم دارد. شناخت کافی از نحوه مبارزاتش داشتم و قبلاً با او برد و باخت داشتم؛ خوشبختانه توانستم بهترین کشتی‌هایم را بگیرم. البته از ناحیه پا احساس ناراحتی می‌کردم و آسیب‌دیدگی داشتم، اما غیرت کردم و توانستم مزد زحماتم را بگیرم.

گلیج در خصوص انگیزه‌اش برای حضور در این دیدار تصریح کرد: بعد از اینکه از تیم اعزامی به المپیک خط خوردم، انگیزه‌ام را برای مدت کوتاهی از دست داده بودم، چرا که حق خودم می‌دانستم که حداقل فرصت حضور در یک میدان انتخابی به من داده شود؛ شانس حضور در انتخابی برای حضور در المپیک کم‌ترین حق من بود. به هر حال تصمیم کادرفنی قبلی این بود که به من شانس و فرصتی برای حضور در انتخابی داده نشود؛ در حال حاضر هم نمی‌خواهم به گذشته برگردم و وارد حاشیه شوم. هر چه بود گذشت و باید برای آینده تلاش کنم.

وی ادامه داد: درست است که برای مدتی انگیزه‌ام را از دست داده بودم، اما این بی‌انگیزگی به معنای ناامیدی نبود و به لطف خدا و حمایت دوستان و خانواده‌ام که همواره به من روحیه داده‌اند و هیچوقت به من سرکوفت نزدند و همیشه تشویقم کرده‌اند تا تمریناتم را ادامه بدهم، توانستم دوباره تمریناتم را از سر بگیرم. حتی در روز‌هایی که المپیک در حال پیگیری بود و بسیاری از کشتی‌گیرانی که به المپیک اعزام نشده بودند، ترجیحاً به استراحت می‌پرداختند، در حال پیگیری تمریناتم بودم و امیدوار بودم که برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ شانس حضور در رقابت‌های انتخابی به من داده خواهد شد و خوشبختانه همین‌طور هم شد و این فرصت باعث شد تا بی‌خود و بی‌جهت زحماتم به باد نرود.

ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی‌ آزاد در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً نمی‌روم که ببازم، بلکه تمام تلاش و هدفم روی کسب بهترین نتیجه و خوش‌رنگ‌ترین مدال متمرکز خواهد بود؛ با برنامه به استقبال مسابقات جهانی می‌روم. از طرفی سابقه شاگردی پژمان درستکار را در رقابت‌های لیگ دارم و می‌دانم که چه مربی بزرگ و باهوشی است. امیدوارم با کمک درستکار و کادرفنی تیم‌ملی بتوانم ضعف‌هایم را پوشش داده و در رقابت‌های قهرمانی جهان با کم‌ترین درصد اشتباه کشتی بگیرم و به خوش‌رنگ‌ترین مدال این رقابت‌ها برسم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *