رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرداخت ۷۵ درصد مطالبات چای‌کاران/ پیش‌بینی تخصیص تسهیلات ۶۰ میلیارد تومانی در سال جاری

8:00 - 02 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۱۶۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان چای کشور گفت: با توجه به برداشت ۱۱۳ هزار تنی برگ سبز چای از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران، تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی روبرو بوده است.
حبیب جهانساز در گفت‌وگو با میزان، در توضیح آخرین وضعیت خرید تضمینی چای از چایکاران گفت: تاکنون ۱۱۳ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که ارزش آن بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان بوده است.
 
وی با اشاره به پرداخت ۴۸۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گفت: تاکنون ۷۵ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.
 
رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت: باتوجه به برداشت ۱۱۳ هزر تنی برگ سبز چای از چایکاران دو استان گیلان و مازندران، تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی روبرو بوده است.
 
جهانساز با بیان مصرف سالانه ۱۰۰ هزار تن چای خشک در کشور گفت: با اشاره به مصرف سالانه ۱۰۰ هزار تن چای خشک در کشور گفت: ۳۰ هزار تن از چای خشک مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که در سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۴۳۳ تن چای خشک در کشور تولید شده است.
 
وی افزود: پیش بینی می‌شود چین برگ سبز چای تا ۳۰ مهرماه ادامه یابد و تا آن زمان احتمالا میزان برداشت برگ سبز چای به ۱۴۰ هزار تن برسید.
 
رئیس سازمان چای کشور در توضیح روند پرداخت تسهیلات به چایکاران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شده است که با توجه به از ابتدای سال تاکنون فصل به زراعی باغات را نداشتیم تمام تسهیلت پرداختی سرمایه در گردش بوده است.
 
جهانساز گفت: پیش بینی می‌شود تسهیلات به زراعی باغات، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات بهسازی کارخانجات و خرید ماشین آلات کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۶۰ هزار میلیارد تومان برسد. 
 
رکود در بازار چای با ادامه شیوع ویروس کرونا
 
وی در توضیح قیمت چای خشک در کارخانجات و خرده فروشی‌ها گفت: باتوجه به قرارگیری در فصل برداشت چای و تولید حداکثری چای در این فصل و کاهش رفت و آمد به واسطه شیوع ویروس کرونا قیمت چای درحال حاضر در رکود به سر می‌برد.
 
رئیس سازمان چای کشور تاکید کرد: قیمت هر کیلو چای در خردا فروشی بازار باتوجه به نوع و کیفیت بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و قیمت فروش هرکیلو چای در کارخانجات بین ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *