مجموعه‌های فرهنگی در حال سوزاندن سرمایه‌های شهر هستند

9:05 - 29 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۵۸۱
عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به فرهنگ سازی در شهر تهران توجه کرد.

ابوالفضل قناعتی عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با میزان در مورد فعالیت مجموعه های فرهنگی در شهر تهران اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی زیادی در شهر فعالیت دارند و هزینه‌های زیادی برای انجام فعالیت‌های آن‌ها صرف می‌شود؛ در صورتی که اگر این پازل‌ها به یکدیگر متصل می‌شدند و در مجموعه بزرگتری هدف‌گذاری و ریل‌گذاری می‌شد، هزینه‌ها کاهش و بازخورد افزایش می‌یافت. به‌همین دلیل نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم.

وی افزود: مسئولان مدیریت شهری، باید برای مجموعه‌های فرهنگی هدف، قوانین و شرح وظایف مشخص تعریف کنند تا سلیقه‌ای عمل نشود؛ چراکه در وضعیت حاضر بودجه به‌طور سلیقه‌ای هزینه می‌شود.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حضر شاهدیم که در بخش‌های مختلف فرهنگی شهرداری تهران و حتی برخی از مساجدی که زیر مجموعه شهرداری هستند، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات فرهنگی متفاوتی انجام می‌شود. اگر برنامه‌ها با هدف‌گذاری و یکپارچه انجام شود، به‌خوبی فرهنگ‌سازی انجام می‌شود، در صورتی که در حال حاضر چنین اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که این روزها لازمه‌ی جامعه است برگذاری برنامه‌هایی با محوریت امید به زندگی و شادی در لوای ایرانی اسلامی ست. چندین سال است که مقام معظم رهبری، بحث تهاجم فرهنگی را مطرح می‌کنند و با اینکه بزرگان فرهنگی کشور برای مقابله با این تهاجم، راهکاری‌هایی را هم پیشنهاد داده‌اند، ولی اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده است.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه جای خالی برنامه‌ریزی مشخص در مدیریت فرهنگی شهرداری، باعث شده است با تغییر مدیران برنامه‌ها، اهداف و حتی زیر ساخت‌های آماده شده، نادیده گرفته شود. روزی مدیران ملاحظات خاصی را در مورد فرهنگسراها و سراهای محلات دارند و وقتی مدیریت شهری تغییر می‌کنند، این اهداف و عملکرد که اتفاقا بلند مدت هم هستند، به‌کلی به‌طور سلیقه‌ای تغییر می‌کند.

قناعتی ادامه داد: زمانیکه قانونی در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود، در شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا عیار آن براساس هدف اصلی سنجیده شود، ولی در شورای شهر اینگونه نیست و گاها قوانینی مصوب می‌شود که عملا کارایی درازمدت ندارند و فقط باعث هدررفت بودجه می‌شوند.

وی گفت: اگر برای مسائل فرهنگی، هدف‌گذاری مشخصی صورت گیرد و در ادامه تمامی مدیران شهری طبق این هدف‌گذاری برنامه‌ریزی.های جدید را انجام دهند، به‌طور قطع مشکلات بسیار کمتری در راستای فرهنگسازی خواهیم داشت. البته که در این موضوع صرفا شهرداری تهران مسئول نیست؛ بلکه کل مجموعه‌های فرهنگی از سازمان تبلیغات اسلامی‌ گرفته تا معاونت‌های فرهنگی ادارات و وزارتخانه‌ها، باید در یک ریل‌گذاری حرکت کنند تا به آرمان‌های تعیین شده دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *