رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمیدرضا ملاحسینی «یک سیب برای دو نفر» را در تالار هنر اجرا می‌کند

2:50 - 19 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۰۰۲
خبرگزاری میزان - نمایش «یک سیب برای دو نفر» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی با موضوع زندگی بدون جنگ برای اجرا در تالار هنر آماده می‌شود.
به گزارش گروه فرهنگی ، در حالی که هفت ماه از مراحل تمرین نمایش «یک سیب برای دو نفر» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی می‌گذرد،این نمایش به زودی پس از گذراندن مراحل بازبینی برای اجرا در تالار هنر و در تاریخ آذرماه 94 آماده می‌شود.

«یک سیب برای دو نفر» روایت اختلاف‌های کوچکی در زندگی است که می‌تواند به جنگ‌های بزرگ ختم بشود.

ملاحسینی در رابطه با داستان نمایش عنوان کرد: «این نمایش از اتفاقاتی می‌گوید که ممکن است برای آدم‌بزرگ‌ها پیش بیاید، بی‌آن‌که متوجه بشوند آن اتفاق‌ها می‌تواند ضربه بزرگی به کودکان‌شان وارد بکند.در حقیقیت داستان نمایش، نکته مهمی را به پدر و مادرها گوشزد می‌کند».

حمیدرضا ملاحسینی درباره طولانی‌شدن روند تمرین‌های این نمایش گفت: «حدود هفت ماه از تمرین‌های نمایش «یک سیب برای دو نفر» می‌گذرد و در طول این زمان تلاش کرده‎‌ایم شیوه اجرایی نمایش را مورد بررسی قرار بدهیم،چون این نمایش بی‌کلام است و به تمرین زیادی احتیاج داشت که در این راستا کمک فکری و خلاقانه بازیگران در روند شکل‌گیری نمایش بسیار تاثیرگذار بود».

این کارگردان ادامه دا:«شیوه اجرایی نمایش تلفیقی از تصویر و بازی زنده است و با این‌که طرح اصلی نمایش بی‌کلام بود، برای هضم و فهم بهتر مخاطب از دیالوگ‌های کوچک کلیدی در نمایش استفاده کردیم».

نمایش «یک سیب برای دو نفر» دومین نمایشی است که ملاحسینی با موضوع زندگی بدون جنگ برای مخاطبان نوجوان کارگردانی می‌کند.او پیش از این، نمایش «به کفشات نگاه کن» را با همین موضوع روی صحنه برده که در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هفت جایزه را به خود اختصاص داد و در بخش مرور جشنواره فجر 93 نیز اجرا شد.همچنین نمایش «به کفشات نگاه کن» جایزه جشن ملی منتقدان تئاتر ایران را در سال گذشته دریافت کرد.

رضا بهرامی، علیرضا دری و آنالی شکوری بازیگران بزرگسال این نمایش هستند و مانلی دری به عنوان بازیگر کودک در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کند. سایر عوامل نیز عبارتند از: رضا عباسی(مشاور کارگردان)، میرامیر میری(آهنگساز)، شبنم کرمانی (طراح حرکات فرم)، سپیده حسینی(طراح صحنه)، زیبا موسوی(طراح لباس)، مینا ساوری(دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، حمیدرضا گودرزی(دستیار دوم کارگردان و مدیر صحنه)، محمد رسول‌پور(منشی صحنه) و علی‌اشرف سمایی(طراح نور).

گفتنی است نمایش «یک سیب برای دو نفر» پس از گذراندن مراحل بازبینی،آذرماه سال جاری در تالار هنر روی صحنه خواهد رفت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *