4هزار واحد غیرمجاز شبانه در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است + عکس

10:40 - 18 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۹۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - فرماندار تهران با اشاره به ساخت 4 هزار واحد غیرمجاز از جمله رستوران و واحد مسکونی در حریم رودخانه ها، گفت: این واحدها به صورت پنهانی و شبانه در حریم رودخانه ساخته شده است.
4هزار واحد غیرمجاز شبانه در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است + عکسبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، عیسی فرهادی طی گفت وگویی اظهار کرد: 4 هزار واحد غیرمجاز به صورت پنهانی و شبانه در سال های گذشته ساخته شده است که استحکام کامل را در برابر حوادث هم ندارند.

وی افزود: ساخت و سازی که صورت گرفته غیرمجاز است و بحثی بر مالکیت آن نیست و تخریب این واحدها به این معنی نیست که مالک آن دولت است.

فرماندار تهران با بیان اینکه اگر واحدی هم سنددار باشد به دلیل غیرمجاز بودن ساخت و ساز، باید تخریب شوند، اضافه کرد: این امر مطالبه مردم است و به خاطر حفظ جان مردم این کار را انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: هم بخشداری، شهرداری، امور آب، جهاد کشاورزی موظف هستند نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند، اگر این کار به خوبی انجام نشود، با دستور قضا اقدام فرمانداری ورود می کند.

فرهادی گفت: در حال حاضر 3 هزار و 574 واحد احکام قضایی دریافت کرده اند و 1 هزار و 627 هکتار زمین آزاد شده است و این موضوع نیز به معنای این نیست که مالکیت آن برای دولت است.

25 واحد غیرمجاز در چند روز گذشته در منطقه کن تخریب شدند
محمدرضا خانیکی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب تهران نیز با اشاره به اینکه 25 واحد غیرمجاز در چند روز گذشته در منطقه کن تخریب شده است، گفت: برخی از افراد سال به سال تصرفات خود را در حریم رودخانه افزایش می دادند و هیچ محدودیتی نیز ایجاد نشده است.

وی گفت: برخی ساخت و سازها بدون مجوز وزارت نیرو بوده است صدور هر پروانه ساخت و سازی که در حریم رودخانه باشد، ممنوع است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب تهران افزود: برای ساخت و ساز شهرداری و بخشداری ها باید از امور منابع آب استعلام کنند و حریم مشخص شود و سپس مجوز صادر شود.

وی افزود: با رعایت بسیار از موارد باید ساخت و ساز صورت گیرد و شهرداری و بخشداری ها نباید بدون هماهنگی وزارت نیرو اقدام به صدور مجوز کند.

وزارت نیرو مجوز ساخت داده است
صفری مالک رستوران تخریب شده در حاشیه رودخانه کن نیز گفت: در سال 1344 قبل از قانون ملی شدن آب ها، مالکیت ملک را گرفته ام و وزارت نیرو این مجوز را صادر کرده است. در صورتی که سازمان آب سند نمی تواند صادر کند.

4هزار واحد غیرمجاز شبانه در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است + عکس4هزار واحد غیرمجاز شبانه در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است + عکس4هزار واحد غیرمجاز شبانه در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است + عکس4هزار واحد غیرمجاز شبانه در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است + عکس4هزار واحد غیرمجاز شبانه در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است + عکس4هزار واحد غیرمجاز شبانه در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است + عکس


كامي
|
-
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
اگه يه ماشين شن جلوي خونم بريزم فوري مامورهاي شهرداري پيدا مشين......اونوقت چند ساله ......نميدونم چي بگم...خدايي قانون رو اجرا كنين
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *