اجلاس بغداد؛ فرصتی برای شنیدن نظرات آیت‌الله رئیسی درباره تعامل با همسایگان

7:00 - 24 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۴۰۵
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: دولت عراق تلاش می‌کند از خود آقای رئیسی از این جهت که بتوانند در اجلاس بغداد نظرات و مواضع ایشان را بشنوند و مسیری را که قرار است طی کنند، ترسیم کنند برای حضور در این اجلاس دعوت کرده‌اند.

رضا اخباری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برگزاری اجلاس آتی بغداد، اظهار داشت: وضعیت غرب آسیا با توجه به روندی که در منطقه شاهد هستیم وضعیت متعادلی نیست؛ به همین دلیل کشور‌های منطقه اگر امنیت و وضعیتی بخواهند که در آن همسایگان تعامل مناسب با یکدیگر داشته باشند، نیاز به همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه وجود دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: به نظر می‌رسد با توجه به وضعیتی که عراق با روی کار آمدن آقای الکاظمی دارد، تعاملات خوبی را با کشور‌های منطقه شروع کرده و این تعاملات می‌تواند هم به نفع عراق و هم به نفع کشور‌های منطقه باشد.

اخباری تصریح کرد: عراق می‌خواهد از این وضعیت در جهت برقراری روندی تلاش کند که همه کشور‌های منطقه در آن مشارکت داشته باشند و سهم و نقشی در آن ایفا کنند، از این جهت این اجلاس اگر اراده کشور‌ها، به خصوص کشور‌هایی که وابستگی به غرب و قدرت‌های فرامنطقه‌ای دارند، باشد، می‌تواند برای برقراری امنیت بومی مفید باشد و نتایج خوبی را برای کشور‌های منطقه در پی داشته باشد.


وی با اشاره به دعوت حضوری از آیت‌الله رئیسی برای حضور در این اجلاس، گفت: به دلیل این که دولت آقای رئیسی دولت است که به تازگی روی کار آمده و در مراسم تحلیف هم تاکید شد که قصد تعامل موثر با همسایگان را دارند تا بتوانند با یکدیگر مسیری را مشخص کرده و آن را طی کنند و هچنین تاکید بر اینکه سیاست خارجی ما سیاست تعاملی است، طبیعتاً برای کشور‌های منطقه هم خبر خوبی بوده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: به همین خاطر دولت عراق تلاش می‌کند که از خود آقای رئیسی از این جهت که بتوانند در این اجلاس نظرات و مواضع ایشان را بشنوند و مسیری که قرار است و هم طی کنند ترسیم کنند برای حضور در این اجلاس دعوت کرده‌اند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *