رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید ظریف و همتای نیکاراگوئه‌ای بر مقاومت در مقابل یکجانبه‌گرایی

13:04 - 16 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۴۴۴
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای نیکاراگوئه‌ای خود، بر مقاومت دو کشور در مقابل یکجانبه‌گرایی و دخالت برخی طرف‌ها در امور کشور‌های مستقل تاکید کرد.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوا که برای حضور در مراسم تحلیف دکتر سید ابراهیم رئیسی سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، در رأس هیئتی به کشورمان سفر کرده است صبح امروز در دیدار با محمدجواد ظریف آخرین تحولات روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه آمریکای لاتین و همچنین مقاومت دو کشور در مقابل یکجانبه‌گرایی و دخالت برخی طرف‌ها در امور کشور‌های مستقل را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با قدردانی از مشارکت هیئت عالی‌رتبه نیکاراگوا به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را با اهمیت توصیف کرد و خواستار استفاده از روش‌های مناسب برای تداوم همکاری‌های فی‌مابین شد.

وی همچنین به وجوه تشابه مردم دو کشور در حوزه تحمل فشار‌های اقتصادی وارده از سوی یکجانبه‌گرایی ایالات متحده آمریکا اشاره و بر موفقیت بدون تردید مردم دو کشور در این صحنه تأکید کرد.

«دنیس مونکادا» نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دعوت و همچنین حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، به روابط تاریخی دو کشور اشاره و از تلاش‌های دکتر ظریف برای توسعه همکاری‌های فیمابین در هشت سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *